רשת מרקס אנד ספנסר תשווק משכנתאות עם בנק HSBC
חטיבת הבנקאות של רשת בתי הכלבו הנמצאת בבעלות HSBC מאז 2004 תציע משכנתאות לרוכשי בית ראשון ולמשפרי דיור ותתחרה בחטיבות דומות של סיינסבורי'ס וטסקו. אנליסט: "יש לצפות שהם יציעו משכנתאות במחירים טובים"
שוק המשכנתאות הבריטי זוכה לרענון עם בנק משכנתאות שמציע למכירה גם שטיחים, חזיות וכריכים. מדובר ברשת הכלבו מרקס אנד ספנסר שהודיעה ביום שישי כי החל מ־2018 היא תציע ללקוחותיה גם הלוואות לרכישת דירה - כך על פי ה"גרדיאן" הבריטי.
- מרקס אנד ספנסר השיקה שירות מקוון למשלוחי מזון
- מהפכת האופנה: אסוס עומדת לעקוף את מרקס אנד ספנסר
- תגידו שלום לקניות במרקס אנד ספנסר: הרשת החליטה להתמקד במזון
השירות הפיננסי ישווק במסגרת חטיבת הבנקאות של מרקס אנד ספנסר ולפי הצהרה רשמית, המשכנתאות יהיו זמינות לרוכשי בתים בפעם הראשונה ולמשפרי דיור. במרקס אנד ספנסר הבטיחו "מגוון של תנאים ותעריפים נוחים", אך הפרטים המלאים יסופקו רק בשנה הבאה.
"רבים מהלקוחות שלנו קונים במרקס אנד ספנסר כל חייהם ונהנים מנוחות המותג בכל אירוע מרכזי בחייהם", מסרה לעיתון מנכ"לית הבנק סו פוקס. "כעת נוכל לתמוך בלקוחות שלנו בהחלטה הפיננסית הגדולה ביותר שלהם - רכישת בית".
חטיבת הבנקאות של מרקס אנד ספנסר מנוהלת כמיזם משותף עם ענק הבנקאות HSBC, והיא בבעלות מלאה של HSBC. החטיבה המקורית, מרקס אנד ספנסר מאני, הוקמה ב־1985 ונרכשה על ידי הבנק ב־2004. עם זאת, מדובר בישות משפטית נפרדת עם רישיון עבודה ודירקטוריון משל עצמו. "אין שום סיבה לחשוב שהם לא ייכנסו לשוק עם מגוון רחב של עסקאות משכנתאות במחירים טובים", הגיב דיוויד הולינגוורת', מחברת המסחר לונדון אנד קאנטרי. עוד הוסיף כי HSBC ידוע בתעריפים
התחרותיים שלו.
מרקס אנד ספנסר אינה הקמעונאית הגדולה היחידה הפועלת בשוק המשכנתאות הבריטי. הבנק של סיינסבורי'ס חזר לשוק באפריל לאחר היעדרות ממושכת, ואילו זרוע הבנקאות של טסקו מעוררת גלים בתעשייה כבר זמן מה.
כבר עתה מציע הבנק של מרקס אנד ספנסר ניהול חשבונות וחסכונות, הנפקת כרטיסי אשראי, מתן הלוואות, מוצרי ביטוח כלליים והמרת מט"ח. 29 סניפים פעילים בחנויות ואלה משרתים כמעט 4 מיליון לקוחות, לאחר שמספרם זינק ב־60% בשנתיים האחרונות.
המהלך מגיע בעוד מכירות הבגדים והריהוט רשמו האטה בשנים האחרונות. ביולי דיווחה החברה כי עבור הרבעון השני נרשמה ירידה של 1.2% במכירות הזהות. במקביל, מכירות המזון רשמו ירידה של 0.1%. עם זאת, המנכ"ל סטיב ראו, שמונה ב־2016, הבטיח למשקיעים כי יחזיר את מכירות הבגדים לצמיחה.