איום לנייקי ואנדר ארמור: אמזון תייצר בגדי ספורט
ענקית המסחר המקוון נמצאת בשלב הפיילוט עם חברות התופרות עבור המותגים הידועים
אמזון לא נחה לרגע. חודשים ספורים לאחר שרכשה את קמעונאית המזון הול פודס, נערכת ענקית המסחר המקוון לשיווק בגדי ספורט תחת מותג הבית — כך על פי גורמים המעורים בנושא.
לפי הדיווחים, מקאלוט אינדסטריאל, ספקית מטייוואן התופרת עבור גאפ, יוניקלו וקוהל'ס, התחילה לייצר בגדים גם עבור אמזון. כמו כן, אמזון עובדת עם אקלט טקסטיל, ספקית נוספת מטייוואן, המייצרת, בין השאר, עבור נייקי, לולולמון את'לטיקה ואנדר ארמור, ומתמחה בבגדי ספורט איכותיים — כך לפי האנליסטית סילביה צ'יאו מסינופק סקיוריטיז.
המקורבים מדגישים כי בשלב זה מדובר בכמויות קטנות כחלק מתוכנית פיילוט. לפי צ'יאו, עבור ספקיות כמו אקלט, שיתוף פעולה עם חברות מסחר מקוון משקף את השינוי בביקושים מצד הלקוחות. "מכירות מקוונות של בגדים ייצגו 19% מכלל מכירות הבגדים ב־2016, עלייה מ־11% ב־2011", הסבירה. "למכירות המקוונות מחכה עוד צמיחה חזקה".
אמזון כבר התנסתה במותגים פרטיים באופנה ומוכרת ביגוד למשרד, ז'קטים ושמלות תחת שמות כמו גודת'רדס ופריז סנדיי. עם זאת, כניסה לתחום בגדי הספורט תטלטל את התעשייה, אשר ממילא חווה אי־יציבות, ותגביר את התחרות מול מותגי הספורט המובילים בעולם. בהתאם, מניית לולולמון, המייצרת בגדי יוגה, נפלה ב־4.9% ל־57.55 דולר לאחר הפרסום בבלומברג ביום שישי על כניסת אמזון לתחום. מניית אנדר ארמור, שהורידה באוגוסט את תחזית המכירות השנתית, נחלשה ב־2.8%.