מנכ"ל ריינאייר מציע קידום והעלאת שכר לטייסים שיישארו בחברה
לאחר ביטול טיסות ונטישה של חלק מאנשי הצוות, מייקל או'לירי מציע שיפור בתנאי שכרם של 4,200 הטייסים של החברה כדי שלא יעברו לחברות מתחרות
מנכ"ל רייאנאייר הולדינגס מייקל או'לירי השמיע התחייבות אישית לשפר את תנאי השכר ואת אפשרויות הקידום עבור 4,200 הטייסים של החברה, נוכח חששות לגבי מרד בשורות הטייסים לאחר שערוריית הביטולים.
- שוברת את השוק: ריינאייר מציעה כרטיסי טיסה תמורת 5 ליש"ט בלבד
- המטוסים גם כך מטיסים את עצמם; למה צריך טייס במטוס נוסעים?
- ריינאייר חונכת קו ראשון לנתב"ג; מחיר כרטיס לקפריסין כ-25 יורו בלבד
או'לירי, שלא פעם מתעלם מבקשות טייסיו, מבקש להרגיע את הרוחות בקרב צוותי המטוס באמצעות העלאה בשכר בהיקף של 10 אלף יורו (11,700 אלף דולר) ובונוסים בגין נאמנות של עד 12 אלף יורו התלויים ביעדי ביצועים "בני השגה", אמר או'לירי במכתב, שנועד לבלום נהירה המונית של טייסי החברה לחברות יריבות.
שינויים אלו "ישנו את השכר שלכם ויביאו עימם אופק ברייאנאייר", אמר או'לירי במכתב ששלח ב-5 באוקטובר, ושהגיע לידי בלומברג. "אם אתם שוקלים או שקלתם להצטרף לאחת החברות הפחות בטוחות פיננסית או חברות מאותגרות בשל הברקזיט, אני דוחק בכם להישאר עם רייאנאייר לשם עתיד אופטימי וטוב יותר עבורכם ועבור משפחותיכם".
המכתב מדגיש את ניסיונו הבהול של או'לירי לשמור על יציבות החברה לאחר ביטול של למעלה מ-20 אלף טיסות, שפגע ביותר מ-700 אלף נוסעים. הביטול אירע בשל היעדר טייסים זמינים. בנוסף לביטולי חופשות של נוסעים, הפעילות של החברה נפגעה עוד יותר בעוד יריבותיה הזדרזו ללכוד אנשי צוות מהחברה.
"מייקל או'לירי עשה טעות יקרה כשבתחילה זלזל ביכולותיהם של טייסיו וכעת בצעד נדיר נאלץ לחתור לאחור, להתנצל ולהיענות לדרישות השכר שלהם", אמר דארן מק'ינלי, אנליסט במריוט קפיטל, במכתב למשקיעים. הוא הוסיף כי הצעדים "לצמצום הסיכון של עזיבה המונית של הטייסים מרייאנאייר", עלולים לעלות לחברת התעופה עד 100 מיליון יורו.
חברת הלאו-קוסט הגדולה באירופה תנהל עתה דיונים כך שהשכר המוצע "לא רק ישתווה - כי אם יעלה" על זה של יריבות כגון "אייר שאטל" הנורבגית ו"ג'ט2" הבריטית, המפעילות אותו מטוס בואינג 737 שרייאנאייר מטיסה, אומר או'לירי.
מניותיה של החברה ירדו ב-2% ל-16.66 יורו למניה בדבלין בבוקר. ירידה זו מקזזת את העלייה של 15% שרשמה המנייה מתחילת השנה, ומעמידה את שווי החברה על 19.7 מיליארד יורו.