מבייג'ינג לשנגחאי ב-350 קמ"ש: הרכבת המהירה בסין מציבה שיא חדש
המרחק בין שתי הערים הוא 1,250 ק"מ כך שהרכבת החדשה תוכל לעשות את המסע ב-4 וחצי שעות בלבד. הרכבת כוללת מערכת ניטור מתוחכמת שבודקת כל העת את הביצועים שלה ומאטה אוטומטית את המהירות במקרה חירום
הדור החדש של הרכבות המהירות בסין, הפוקסינג (Fuxing), ייצא רשמית לדרך בספטמבר, בקו בין בייג'ינג לשנגחאי. פירוש השם הוא "השבת הנעורים".
- רק בסין: הבניין מפריע לרכבת? לא נורא, נעבור דרכו
- דרך המשי קמה לתחייה: רכבת ראשונה מסין הגיעה לטהרן
- לחצות את סין ב-13 שעות בלבד
נסיעות מבחן נערכו ביוני, אז רכבת אחת יצאה מתחנת הרכבת הדרומית של בייג'ינג בשעה 11:05 בבוקר לכיוון שנגחאי, ובמקביל רכבת נוספת יצאה מתחנת הונגקיאו בשנגחאי לעבר בייג'ינג.
הרכבת החדשה יכולה להגיע למהירות של 400 קמ"ש, ושומרת על מהירות קבועה של 350 קמ"ש, שהופכות אותה לאחת המהירות בעולם. המרחק בין שתי הערים הוא 1,250 ק"מ כך שהרכבת החדשה תוכל לעשות את המסע ב-4 וחצי שעות בלבד. בהמשך היא תפעל גם במסלולים נוספים.
סין כבר השיקה ב-2008 רכבת שהגיעה למהירות של 350 קמ"ש, אך ב-2011 הפחיתה את המהירות ל-250 קמ"ש לאחר התנגשות בין שתי רכבות שגרמה למותם של 40 אנשים ו-191 נפצעו.
הרכבת תוכננה ויוצרה בסין. היא כוללת מערכת ניטור מתוחכמת שבודקת כל העת את הביצועים שלה ומאטה אוטומטית את המהירות במקרה חירום או תנאים חריגים. במקביל, הודות למערכת העברת נתונים מרוחקת, מרכז בקרה יוכל לנטר את הרכבת בזמן אמת.
"הרכבת המהירה החדשה מדגישה את התפקיד הייחודי של הרכבות המהירות בפיתוח כלכלי וחברתי בסין", אמר לו דונגפו, מנכ"ל חברת הרכבות של סין.
לסין מערכת מסילת הרכבות הארוכה בעולם, המתפרשת על פני 22 אלף ק"מ, המייצגת בסביבות 60% מכלל המסילות בעולם. כשהיא מתכננת להוסיף 10 אלף ק"מ נוספים עד 2020. סין השקיעה סכום מוערך של 360 מיליארד דולר על הרכבת המהירה.
קו הרכבת בין בייג'ינג לשנגחאי הוא העמוס ביותר בסין, ומשתמשים בו 50,500 נוסעים ביום.