רנו תתרחב באיראן ותייצא שליש מתפוקת המפעל החדש
יצרנית כלי הרכב הצרפתית כבר מייצרת במדינה 200 אלף מכוניות בשנה. קו הייצור החדש, בהשקעה של 660 מיליון יורו, יוסיף 150 אלף מכוניות
רנו תשקיע 660 מיליון יורו כדי להגדיל את פעילות הייצור שלה באיראן ב־75%. יצרנית הרכב הצרפתית הודיעה אתמול כי היא מתכוונת לייצר במדינה 150 אלף מכוניות בשנה, כשהמכוניות הראשונות צפויות לעזוב את קו הייצור החדש בעוד שנה וחצי.
- חקירה נגד אמזון: חשד להפרת הסנקציות על איראן
- איראן תחתום על חוזה בשווי 5 מיליארד דולר עם ענקית אנרגיה צרפתית
- עכשיו זה רשמי: איראן תרכוש 100 מטוסים מאיירבוס בעסקת ענק
רנו תחזיק בנתח של 60% בפעילות הייצור, כששתי שותפות מקומיות, ארגון הפיתוח התעשייתי (IDRO) וחברת ההפצה פארטו נגין נאסה מחזיקות ביתר המניות, אם כי לא ברור מה נתחה של כל אחת. לפי הודעת רנו, כ־30% מהמכוניות שהיא תייצר בקו החדש באיראן יהיו מיועדות לייצוא.
בשונה ממתחרתה הצרפתית פיז'ו, חברת רנו לא הפסיקה כליל את פעילותה באיראן בעקבות הסנקציות שהוטלו על המדינה בעשור שעבר. היא ייצרה במדינה מכוניות מאז שנת 2003, בשיתוף עם שתי חברות מקומיות. יכולת הייצור בקו הקיים שלה באיראן מגיעה ל־200 אלף מכוניות בשנה, כאשר על פי נתוני החברה, במחצית הראשונה של השנה היא ייצרה 68,365 כלי רכב באיראן, שמתרגמים לנתח של 9.7% בשוק המקומי. זמן קצר אחרי הסרת הסנקציות מאיראן בינואר 2016 אמר מנכ"ל רנו קרלוס גוסן כי החברה מתכוונת להגדיל את יכולת הייצור שלה במדינה "באופן משמעותי".
פיז'ו, שיצאה מאיראן ב־2012, שבה לייצר בה מכוניות השנה, לראשונה מאז הסרת הסנקציות ב־2016. ביוני אשתקד חתמה פיז'ו על שיתוף פעולה עם יצרניות מקומיות והודיעה על השקעה של 400 מיליון יורו בייצור באיראן, שכאמור החל השנה. בחישוב כולל ייצרה תעשיית הרכב האיראנית 1.2 מיליון מכוניות ב־2016, והייצור אמור לגדול ל־2 מיליון מכוניות בשנה עד שנת 2020.