מחירי המכוניות האמריקאיות עלו, והלקוחות בארה"ב עברו ליפניות
אחרי שבע שנים של צמיחת המותגים מדטרויט, המכירות של GM נפלו ב-5% בחודש שעבר, ושל פיאט קרייזלר ב-7%
אחרי שבע שנים של צמיחה רצופה, יצרניות הרכב האמריקאיות רשמו ירידה במכירות בחודש יוני, זאת בעקבות עלייה במחירי המכוניות שהרחיקה צרכנים - על כך דיווח "הוול סטריט ג'ורנל".
- 22 אלף מכוניות טסלה נמכרו ברבעון השני - מעט מתחת לתחזיות
- מחירי "מבצע": הוזלות של 15%-30% בדגמי אסטון מרטין בישראל
- ריקול ל-400 אלף מכוניות טרנזיט ואן ואוטובוסים של פורד בארה"ב
הסיבות לעליות המחירים היו בעיקר הוספה של עזרי בטיחות וטכנולוגיות תקשורת שונות למכוניות, כאשר גם ההעדפה של לקוחות לדגמי ספורט יוקרתיים יותר תרמה למגמה.
מכירות ג'נרל מוטורס (GM) נפלו ב־5% ביוני לעומת החודש המקביל אשתקד, בעוד פורד ופיאט קרייזלר רשמו ירידות של 5.1% ו־7%, בהתאמה. על פי אלן בטיי, נשיא החטיבה הצפון אמריקאית של GM, ירידה חדה ולא צפויה בביקוש לרכבי סדאן הובילה להחלטה הקשה להפחית את ייצור הרכבים הללו בשנה הקרובה ולפיטורים של אלפי עובדים.
לירידה במכירות תרמה החלטת שלוש הגדולות לצמצם את היקף המלאים שהן מוכרות למגרשים להשכרת רכב. וכך, בעוד הביקושים הקמעונאיים מאבדים גובה, כל אחת מהן דיווחה על ירידה של כ־8% במסירות לחברות להשכרת רכב על בסיס יומי, שהיו עד כה לקוחותיהן הגדולים ביותר. המכירות לחברות ההשכרה, כמו אנטרפרייז הולדינגז והרץ גלובל, סייעו בעבר לשמר את היקפי הייצור במפעלים, גם על רקע ירידה בתנועת הלקוחות במגרשי הרכב.
המכוניות היפניות, לעומת זאת, נהנו מביקושים ערים, עם עלייה של 1% להונדה ועליות של 2% ו־2.1% לניסאן מוטור וטויוטה מוטור, בהתאמה.