$
תעשייה ופיננסים

מרד בארה"ב נגד פעילות חברות תעופה מהנסיכויות

יונייטד, אמריקן ודלתא איירליינס טוענות לפלילים ודורשות להגביל חברות שנהנות מסובסידיות נפט

שירות כלכליסט 20:0411.06.17

מחלוקת ממושכת בשאלה האם להגביל את פעילותן של שלוש חברות תעופה מהמזרח התיכון הטסות לארה"ב הסלימה בסוף השבוע לכדי טענות על התנהלות פלילית — על כך מדווח "הלוס אנג'לס טיימס".

 

קואליציה של חברות תעופה שבסיסן בארה"ב, בשיתוף עם איגודי הטייסים והדיילים העובדים בהן, קראה להטיל מגבלות על טיסות של חברות התעופה אמירייטס, אתיחאד וקטאר איירליינס המגיעות לארה"ב. זאת בטענה כי החברות הללו לקחו סובסידיות מהממשלות שלהן העשירות בנפט, ולפיכך נהנות מיתרון לא הוגן בתחרות מול החברות האמריקאיות. מאידך, החברות מהמזה"ת חולקות על הטענות הללו.

 

במהלך כהונתו נמנע הנשיא אובמה מהטלת מגבלות כאלה, ונראה כי בכוונת הנשיא דונלד טראמפ לשמור על הסטטוס־קוו. עתה, עם זאת, הקואליציה האמריקאית, הכוללת את חברות התעופה יונייטד, אמריקן ודלתא איירליינס העלתה הילוך והפנתה את זעמה כלפי איגוד הנסיעות האמריקאי, המתנגד להטלת מגבלות על החברות הזרות מנסיכויות המפרץ.

 

מטוס של אמירייטס מטוס של אמירייטס צילום: emirates

לפי טענת הקואליציה האמריקאית, איגוד הנסיעות, שהוא הגדול מסוגו בארה"ב, לא נרשם כלוביסט עבור חברה זרה, כנדרש בחוק. זאת משום שאמירייטס ואתיחאד הצטרפו השנה ל־1,200 חברות התעופה המשתייכות לאיגוד ושילמו דמי חבר משולבים בסכום כולל של 330 אלף דולר.

 

"למרות שהאיגוד טוען שהוא מייצג את התעשייה האמריקאית, הוא מקדם את האינטרסים של איחוד האמירויות באמצעות לובינג לחברות התעופה אמירייטס ואתיחאד", טענה ג'יל צוקרמן, דוברת מטעם הקואליציה.

 

להגנתו טען איגוד הנסיעות, כי התנגדותו להטלת מגבלות החלה שנתיים לפני הצטרפותן של החברות השנויות במחלוקת. כן טען, כי דמי החבר שהן משלמות מגיעים לכדי פחות מ־1% מההכנסות השנתיות מדמי חבר, המסתכמות ב־33 מיליון דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x