שוק שיתוף האופניים בסין דוחק את שיתוף המכוניות
מספר משתמשי שירותי שיתוף האופניים בקרב הסינים צפוי לזנק ל־50 מיליון עד סוף השנה, לעומת 18 מיליון בלבד אשתקד
חברת שיתוף הנסיעות הסינית דידי צ'אושינג הצליחה בשנה שעברה להפוך לאפליקציה העיקרית לשיתוף נסיעות והזמנת מוניות, כשהתמזגה עם החטיבה הסינית של אובר העולמית. עם זאת, כעת היא ניצבת בפני תחרות חדשה ולא צפויה — אופניים.
השימוש באופניים בסין הכפיל את עצמו בשנה האחרונה מ־5.5% ל־11.6%, בעוד השימוש במכוניות צנח ל־26.6% מ־29.8% — כך על פי דו"ח של חברת שיתוף האופניים מבייג'ינג, מובייק. השימוש באופניים ככלי התחבורה העיקרית צפוי רק להמשיך ולגדול. על פי נתוני חברת הייעוץ הסינית ביג דאטה, מספר משתמשי האופניים המשותפים צפוי לזנק ל־50 מיליון עד סוף השנה, לעומת 18 מיליון בסוף 2016. נתון שמתחיל להוות איום משמעותי על עסקיה של דידי צ'אושינג, שמשמשת 400 מיליון לקוחות ב־400 ערים ברחבי סין.
המשתמשים בערים הסיניות הגדולות נעזרים בכ־40 אפליקציות לסמארטפונים, המאפשרות לחלוק נסיעות בכל מקום, ולהשאירם בכל מקום. האופניים חייבים את הפופולריות שלהם, בין השאר, גם לעלות הזולה של הנסיעה, שנעה בין חינם ליואן אחד (15 סנט) לשעה.
אך גם הנוחות משחקת תפקיד. ברוב הערים בעולם בהן ניתן לשתף נסיעות באופניים, המשתמשים נדרשים להחנותם בתחנות עגינה ייעודיות. לעתים קרובות לא ניתן לדעת מראש איפה ממוקמות תחנות העגינה, כך שהמשתמשים אינם יכולים לתכנן את המסלולים מבעוד מועד. האפליקציות הסיניות, לעומת זאת, מאפשרות להחנות את האופניים בכל מקום בעיר. האפליקציות פותחו על בסיס שירותי מיקום, וכך מאפשרות לצרכנים למצוא את האופניים הקרובים ביותר ולגבות תשלום בהתאם לזמן השימוש.