בקרוב גם בישראל: הייניקן משיקה בירה ללא אלכוהול
יצרנית הבירה ההולנדית הולכת בעקבות המתחרה אנהאוזר-בוש ונכנסת לנישת הבירות הלא משכרות: "בעוד 10-15 שנים זו תהיה המגמה העולמית"
יצרנית הבירה ההולנדית היינקן השיקה גרסה נטולת אלכוהול של מותג הבירה, כשהמטרה היא להפוך למובילה העולמית בנישה בשוק שגדלה בקצב מהיר מהממוצע.
יצרנית הבירה השנייה בגודלה בעולם השיקה את "הייניקן 0.0" בגרנד פרי הספרדי בברצלונה, כשהכוונה היא למכור את הבירה החדשה ב-17 שווקים ברחבי אירופה, וכן בישראל.
- מדמיינים חופשה בגואה עם בירה על החוף? אתם מסתכנים בקנס ולילה במעצר
- הייניקן: מו"מ לרכישת פעילות בתחום הבירה בברזיל - ב-870 מיליון דולר
- אסאהי היפנית רוכשת חמישה מותגי בירה של אנהאוזר בוש ב-7.8 מיליארד דולר
בהייניקן מקווים שהבירה החדשה תעזור להם למלא צורך הולך וגובר בקרב הצרכנים המעוניינים בבירה שלא תשכר אותם. השוק האירופי לבירות עם 0% אלכוהול צמח בשיעור של 5% בין השנים 2010-2015, כך על פי הנתונים של חברת המחקר קנדין, זאת בעוד ששוק הבירה בכללותו התכווץ.
בדומה, יריבתה הגדולה של הייניקן, אנהאוזר בוש InBev, מתכננת להפוך כ-20% מהבירות שלה לכאלו עם שיעורי אלכוהול נמוכים עד לא קיימים עד 2025.
בירות נטולות אלכוהול מעניקות ליצרניות גם שולי רווח גבוהים יותר, בשל מסים נמוכים יותר, ויאפשרו להן להתחרות בשוק המשקאות הקלים עם אופציה הנחשבת טבעית ובריאה יותר. כך למשל, הייניקן 0.0 כוללת מחצית מהקלוריות של בירת הייניקן רגילה או פחית קוקה קולה.
"להערכתנו בעוד 10-15 שנים זו תהיה המגמה העולמית", נמסר מהייניקן. "אנחנו רוצים להפוך את הייניקן למותג הבירה לא אלכוהול המוביל בעולם".