הממשל האמריקאי נלחם בפרסום הסמוי באינסטגרם
ועדת המסחר הפדראלית בארה"ב קבעה כי כל פוסט שבו חברות שילמו למפורסמים כדי לקדם מוצרים, חייב להיות מתויג ככזה בצורה ברורה ובולטת
הממשל האמריקאי מנסה לעצור את השימוש של סלבריטאים ברשת החברתית אינסטגרם לצרכי פרסום סמוי.
- אינסטגרם Offline: אין חיבור לרשת? אין בעיה
- סנאפצ'ט המציאה את Stories אך אינסטגרם עקפה אותה במספר המשתמשים
- אינסטגרם מציגה מדיניות חדשה לטיפול בתמונות עירום
בשבוע שעבר שלחה ועדת המסחר הפדראלית בארה"ב (FTC) מכתב ל־90 ידוענים וספורטאים, שבו היא הזהירה אותם שעליהם להבהיר מתי הם מקבלים תשלום עבור פרסום מוצרים באינסטגרם. הוועדה אמנם לא חשפה את זהות הנמענים של המכתב, אך בעבר קיבלה תלונות לגבי האופן בו ידועניות כמו כוכבות הריאליטי הבנות למשפחת קרדשיאן וג'נר, השחקניות אן האת'ווי ובלייק לייבלי והדוגמניות נעמי קמפבל וג'יג'י חדיד משתמשות בחשבונות האינסטגרם שלהן לקידום בתשלום של מוצרים.
על פי המכתב, שחלקים ממנו פורסמו באתר הוועדה, כל פרסום שהוא בעל "תוכן שיווקי", כלומר פוסט שבו חברות שילמו למפורסמים לקדם את המוצרים שלהן, חייב להיות מתויג ככזה בצורה "ברורה ובולטת". על פי ההנחיות, התיוג חייב להופיע כבר בתחילתו של הכיתוב, זאת מכיוון שלרוב מופיעות רק השורות הראשונות, ולא כל המשתמשים לוחצים כדי לקרוא את ההמשך.
ההנחיות מגיעות בשעה שאינסטגרם בפרט ומדיה חברתית בכלל הפכו לזירה נחשקת עבור מפרסמים, שמוציאים הון על פוסטים שיווקיים. על פי דו"ח שפרסמה חברת הטכנולוגיה 4C בינואר, הוצאות המפרסמים על שיווק במדיה חברתית עלו ב־65% ב־2016 לעומת שנה קודם לכן. הצמיחה הגבוהה ביותר נרשמה באינסטגרם, שם ההוצאות זינקו ב־138%.