כמו נתיבי איילון: ברלין תסלול רשת של נתיבים מהירים לאופניים בכניסה לעיר
העיר אישרה בניית 13 אוטוסטרדות חדשות המיועדות אך ורק לאופניים. הן יהיו מופרדות לחלוטין ויאפשרו לתושבי העיר לצאת ולהיכנס למרכז ברלין מהר יותר ובטוח יותר, ללא הצורך להשתלב עם תנועת המכוניות
לפני 20 שנה, רשת שבילי המדרכות שהשתרעה ברחבי העיר ברלין, העניקה לעיר שם של אחת מהערים הטובות באירופה לרוכבי אופניים. אולם כפי שהבירה הגרמנית יודעת היטב, לא קל לשמור על מוניטין מוביל של עיר ידידותית לרוכבי אופניים. בהשוואה לאחיותיה האירופיות כגון אמסטרדם וקופנהגן, ונתיבי האופניים שלה צרים וקרובים מידי לרכבים ולהולכי הרגל.
עם זאת, העיר עדיין ידידותית לרוכבי האופניים. תוואי כבישים רחבים המאפיינים את העיר, כוללים גם מדרכות רחבות במיוחד שיש בהם מקום לשביל אופניים בכל צד של הכביש ומבלי להפריע יותר מידי לתנועת הולכי הרגל. אולם רוכבי האופניים נוטים לרדת לכביש ולסכן את עצמם.
כעת, הודות לתוכניות שפותחו מצד המחוקקים בברלין, כל זה צפוי להשתנות. במוקד תוכניות אלו הן 13 אוטוסטרדות חדשות לאופניים, שאושרו כבר בסוף פברואר. במקור כללה התוכנית 30 אוטוסטרדות.
שני הנתיבים הראשונים יסללו כבר בסוף 2017. כפי ששמם מרמז, לא מדובר בשבילי אופניים רגילים. הם יהיו מופרדים לחלוטין וייסללו למרחקים גדולים ורצופים, מה שיאפשר לתושבי העיר לצאת ולהיכנס למרכז ברלין מהר יותר ובטוח יותר, ללא הצורך להשתלב בתנועת הרכבים.
הנתיבים החדשים יהיו באורך של לפחות 5 ק"מ כל אחד ויכללו עצירות של לא יותר מ-30 שניות בצמתים. רוחבם אמור להיות לפחות 4 מטרים כדי לאפשר עקיפות.
בשנה שעברה ערכה העיר משאל לגבי הגדלת המימון לתשתיות ושירותים לרוכבי האופניים שלה, וזכתה ב-100 אלף חתימות. בברלים חיים כ-3.5 מיליון תושבים.