טראמפ יכבוש את סין? המדינה אישרה 38 סמלים מסחריים הקשורים למותג
הסמלים שמכסים מגוון עסקים החל מבתי מלון וכלה בספריות ניידות, מדגישים את המורכבויות והחששות לגבי ניגוד העניינים העומד בפני טראמפ, שלו אימפריית עסקים מסועפת הבנויה על המותג של שמו ברחבי העולם
סין אישרה 38 סמלים מסחריים הקשורים לעסקיו של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. כך על פי מסמכים של משרד הסמלים המסחריים הסיני. אישורים אלו מאפשרים לטראמפ ולמשפחתו הגנה אם יבקשו לפתח את מוצרי המותג "טראמפ" בסין.
- בגלל טראמפ: סמסונג מתכננת להשקיע כ-300 מיליון דולר בהרחבת הייצור בארה"ב
- טראמפ מבקש מהקונגרס לחקור אם ממשל אובמה צותת לטלפונים שלו
- ממשל טראמפ הקפיא לענקיות הטכנולוגיה את ויזות ההייטק
הסמלים המסחריים, שבתיאוריה מכסים מגוון עסקים החל מבתי מלון וכלה בספריות ניידות, מדגישים את המורכבויות ואת החששות לגבי ניגוד העניינים העומד בפני טראמפ, שלו אימפריית עסקים מסועפת הבנויה על המותג של שמו ברחבי העולם.
טראמפ, שלפני נשיאותו היה יזם נדל"ן מצליח ועשיר, אמר בעבר כי העביר את האינטרסים שלו בעסקיו לנאמנות שבידי אחד מבניו ואחד ממנהלי ה"טראמפאורגניזיישן". עם זאת, באפשרותו לבטל את הנאמנות בכל רגע נתון, ובתור המוטב היחיד של האינטרס, הוא נותר קשור אל עסקים אלו פיננסית.
הסמלים המסחריים – ברובם וריאציות באנגלית ובסינית על השם "דונלד טראמפ" – זכו לאישור ראשוני בשתי רשימות של המשרד לסמלים מסחריים של מנהלת התעשייה והמסחר הממשלתית.
עורכי דינו של טראמפ הגישו בקשה לזכויות על הסמלים המסחריים באפריל בשנה שעברה, בשמו של טראמפ.
כמה מהמחוקקים האמריקאים העלו תהיות לגבי השאלה אם מעמדו של טראמפ כנשיא ארה"ב עלול לזכות את עסקיו ביחס מועדף. עורכי דין לענייני קניין אמרו שתהליך האישור לא חריג כלל ועיקר.
"אם הם הוגשו בשנה שעברה באפריל ואושרו כעת, זה נורמלי למדי", אמר יונג הנג וו, יועץ עבור MWE צ'יינה בשנחאי. והוסיף כי מסגרת הזמן הכללית לאישורים ראשוניים היא 6-9 חודשים. "אני סבור שהסיבה שבעטיה כה רבים מתמקדים בסמלים המסחריים של טראמפ כעת היא משום שהוא הפך לנשיא של המדינה החזקה בעולם", הוסיף.
הסמלים המסחריים מכסים פעילות בתחומים שונים ובכללם אתרי ספא נושאי שמו, מכוני עיסוי, מועדוני גולף, בתי מלון, ביטוח, חברות פיננסים ונדל"ן, חנויות קמעונות, מסעדות, בארים, ושירותי שמירה וליווי.
עורכי דין מתחום הקניין הרוחני אמרו שהבקשות לסמלים המסחריים מקיפים ביותר לרוב כדי לאפשר למבקש הגנה כמה שיותר הרחבה למותג שלו.
לשאלה בדבר האישורים, אמר דובר שר החוץ הסיני גנגשואנג כי סין מאז ומעולם מגנה "באופן שוויוני" על סמלים מסחריים סיניים וזרים, והוסיף כי תהליך האישור בוצע בהתאם לחוק.