על רקע הירידה בתפוצה פלייבוי חוזר לשורשים: יפרסם תמונות עירום של נשים
המהלך החדש מבטל את ההחלטה מלפני שנה להפסיק עם תמונות עירום. קופר הפנר, בנו של המייסד יו הפנר הודיע כי ההחלטה לבטל את העירום הייתה מוטעית: "עירום מעולם לא היה הבעיה, כי עירום אינו בעיה"
המהלך החדש, שמבטל את ההחלטה מלפני שנה להפסיק עם תמונות עירום, פורסם על ידי מנהל הקריאטיב החדש, קופר הפנר, בנו של המייסד יו הפנר. לדבריו, ההחלטה לבטל את העירום "הייתה שגיאה".
המגזין האמריקאי קידם גם את גיליון מרץ עם תמונת שפנפנת החודש וההאשטאג "עירום זה נורמאלי" (#NakedIsNormal). "אני הראשון להודות שהדרך שבה המגזין הציג עירום הייתה מיושנת", כתב הפנר (25). "עירום מעולם לא היה הבעיה, כי עירום אינו בעיה".
ההכרזה פורסמה בטוויטר וחלק ממשתמשי המדיה החברתית בירכו על פניית הפרסה, אותה כינו "החלטה נכונה", בעוד שאחרים טענו שהיא התקבלה מכיוון "שהמגזין לא מוכר מספיק. חבל שעדיין אפשר להגיע בקלות לפורנו בחינם". לפי סמיר חוסני, מרצה לתקשורת באוניברסיטת מיסיסיפי, האיסור של פלייבוי על פרסום תמונות עירום קרוב לוודאי שהרחיק יותר קוראים משמשך אותם. "פלייבוי והרעיון של היעדר עירום הוא מעין אוקסימורון", אמר לסוכנות החדשות AP.
בגיליון הבא יוקמו לתחייה כמה מדורים ותיקים, ביניהם "בדיחות מסיבה" ((Party Jokes "פלייבוי יהיה תמיד מותג לייפסטייל המתמקד בדברים שמעניינים גברים, אך ככל שהתפקידים של המינים מתפתחים בחברה, כך גם אנחנו נתפתח", הוסיף הפנר הבן.
המגזין, שנוסד ב-1953, הפסיק לפרסם תמונות עירום במרץ 2016. הבעלים אמרו באותו הזמן שבגלל האינטרנט, מגזינים פורנוגרפיים איבדו מנחיצותם. בהתאם, התפוצה של המגזין ירדה משיא של 5.6 מיליון עותקים בשנות ה-70 למתחת ל-700 אלף בשנה שעברה. עם זאת, הלוגו של ראש השפן עם עניבת פפיון נותר אחד הסמלים המפורסמים בעולם.
כיום החברה מרוויחה את מרבית הונה מרישיונות ברחבי העולם למכירת מותרים תחת המיתוג, כמו משקאות ותכשיטים.