שגעון הפייק ניוז: שלוש חברות אמריקאיות הגישו בקשה לרישום מסחרי של המונח "חדשות מזויפות"
המונח שתבע נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, זמן קצר לאחר השבעתו כאשר האשים את CNN בפרסום שלילי הפך לביטוי התופס את רוח התקופה וכעת חברות מעוניינות לעשות בו שימוש לצורך פיתוח משחקים, ביגוד ואפילו קולנוע
- שיעור התמיכה בשפל? טראמפ: "כל סקר שלילי הוא חדשות מזויפות"
- נאבקים בטראמפ, בנשק שלו: עובדי ממשלה בארה"ב פתחו חשבונות טוויטר אלטרנטיביים
- ממשלת גרמניה רוצה להקים יחידה שתלחם בחדשות מזויפות
"אנחנו חיים בעולם כל כך הזוי", אמר סטיב ווטרמן, שחברת האנימציה שבבעלותו פילם רומן הייתה אחראית על האנימציה של משפחת סימפסון במשך 20 שנה עד תחילת 2016. כעת הם עובדים על קומדיה מצוירת למבוגרים שהוא מתכנן לקרוא לה "חדשות מזויפות". "אנחנו רוצים להוציא את האמת באופן שהציבור יוכל לקבל אותה", הוסיף.
גם שרי שפירו מנכ"לית חברת אדמג'יק, שמייצרת את משחק הקופסה Cards Against Humanity, המוגדר כ"משחק למסיבות לאנשים נוראיים" שבו השחקנים עונים תשובות הומוריסטיות לשאלות שונות, מעוניינת להשתמש בביטוי החדש כדי לספק לאמריקאים קצת רגעי צחוק. "בחיים לא נתקלתי באקלים פוליטי כזה", היא אומרת. "החברים שלי במדיה החברתית מאבדים את זה". המשחק החדש נמצא בשלבי פיתוח, והיוצרים מתלבטים בין קונספטים שונים, ביניהם שהשחקנים ימציאו כותרות מצחיקות או יתייגו את שאר השחקנים בתוויות פוליטיות כמו ליברל, שמרן או אפילו פשיסט. שפירו אומרת שהיא עצמה שומרת על ניטראליות בפוליטיקה, אך היא רוצה להעניק לאנשים מכל הספקטרום הפוליטי דרך "להתמודד" עם האקלים הפוליטי הנוכחי.
החברה השלישית שהגישה בקשה לרישום מסחרי של המונח מעוניינת להשתמש בו על חולצות פריטי לבוש. לא נמסרו פרטים נוספים על החברה, מלבד שהיא פועלת מניו יורק.
עם זאת, החברות צריכות לקחת לתשומת לבן כי אישור רישום מסחרי הוא תהליך שאורך זמן, לעיתים אפילו שנתיים, וגם אז לא בטוח שבכלל יזכו באישור.