לוריאל שוקלת למכור את רשת בודי שופ במיליארד יורו
כך מדווחת התקשורת הבריטית. המהלך מגיע יותר מעשור לאחר שרכשה את הרשת הבריטית תמורת 650 מיליון ליש"ט. כיום הרשת מפעילה מעל 3,000 סניפים ב-66 מדינות
- לוריאל תרכוש שלושה מותגי טיפוח עור של וליאנט עבור 1.3 מיליארד דולר
- לוריאל רוכשת את חברת IT Cosmetics האמריקאית ב-1.2 מיליארד דולר
- לוריאל מתחנפת לסינים: תוריד מחירי רוב המוצרים
הרשת נחשבה לנקודה חלשה בקרב שאר החטיבות של לוריאל, זאת לאחר שרשמה ירידה של 3.2% במכירות במחצית הראשונה של 2016, כשהמכירות הזהות נפלו ב-0.6% ל-398.6 מיליון יורו לעומת התקופה המקבילה שנה לפני כן. במקביל, ההפסד התפעולי התרחב ל-22.2 מיליון יורו מ-7.2 מיליו יורו.
בחברה ייחסו את הקשיים להאטה הכלכלית בהונג קונג ובסעודיה, וכן למאמצים "להתניע מחדש את המותג", שכללו תכניות להתרחבות בבריטניה, אוסטרליה וקנדה. כלל המכירות של לוריאל עמדו במחצית הראשונה של השנה שעברה על 12.89 מיליארד יורו.
על פי הדיווחים בתקשורת הבריטית, לוריאל פנו לבנק ולאזארד כדי לבחון את האפשרויות שעומדות בפניה, כשמכירת הרשת נחשבת לאחת התוצאות הצפויות להתקבל.
בודי שופ הוקמה ב-1976 על ידי אניטה וגורדון רודיק, כשהמטרה הייתה להציג גישה אתית יותר ליצירת מוצרים קוסמטיים מכפי שהייתה נהוגה, כולל התנגדות לניסויים בבעלי חיים. כיום היא מפעילה מעל 3,000 סניפים ב-66 מדינות.
לפי האנליסט ניקולס מיקלף מיורומוניטור אינטרנשיונל, המהלך למכירת בודי שופ אינו מפתיע. "בעוד שרבים מהמותגים של החברה הפגינו ביצועים מרשימים, רשת בודי שופ משתרכת מאחור", אמר.
במקביל לרעיון למכור את חנויות בודי שופ, בלוריאל הכריזו בחודש שעבר על רכישת שלושה מותגי טיפוח עור מחברת וליאנט פרמסוטיקלס הקנדית. לפי תנאי העסקה, לוריאל תשלם 1.3 מיליארד דולר עבור המותגים CeraVe, אקנה פרי ואמבי. לדברי מנכ"ל לוריאל ארה"ב, פרדריק רוזה, המהלך יכפיל את הכנסות חטיבת הקוסמטיקה של החברה בארה"ב.