$
פרסום ושיווק

צפו: 6 פרסומות סופרבול שנכנסו בטראמפ

למרות שלא הזכירו במפורש את שמו, בחרו 6 חברות ענק להציג בפרסומות שלהן במשחק הסופרבול, את דעתן הביקורתית על הנשיא טראמפ ומדיניות הגבלת ההגירה שלו. אוהדיו זעמו וניאצו את החברות הללו ברשתות החברתיות ובמקרה אחד - בתגובה על הפרסומת של באדוויזר - אף נפתח קמפיין בפייסבוק שקרא להחרים את מוצרי החברה

שירות כלכליסט 22:2606.02.17

הסופרבול, גמר ליגת הפוטבול האמריקאי, הוא היום החשוב ביותר בשנה למפרסמים. 30 שניות של פרסומת במחצית המשחק עלתה השנה לא פחות מ-5 מיליון דולר, ולמרות המחיר היקר - 167 אלף דולר לכל שנייה - החליטו השנה לא פחות מ-6 חברות ענק להשתמש בזמן היקר הזה כדי להביע את מחאתן נגד הקשחת

המדיניות של הנשיא דונלד טראמפ בנושאי ההגירה.

 

גם אם אף אחת מן הפרסומות לא נקבה במפורש בשמו של הנשיא, בין היתר בגלל מדיניות הפרסום בסופרבול האוסרת על העלאת נושאים הנתונים במחלוקת, אי אפשר היה לטעות בכוונת המפרסם, ועוד בטרם הסתיים המשחק כבר סערו הרוחות ברשתות החברתיות וגררו אין ספור תגובות אוהדות ונזעמות כלפי החברות ש"העזו" לצאת נגד הנשיא הנבחר.

 

הנה הן לפניכם 6 הפרסומות הפוליטיות של סופרבול 2017:

 

Airbnb

 

 

הפרסומת של חברת שיתוף הדירות הציגה דמויות בצילומי תקריב של אנשים מכל הגילאים, הגזעים והמינים עם המסר - "אנו מאמינים שלא משנה מי אתה, מאיפה באת, את מי אתה אוהב או למי אתה מתפלל, כולנו שייכים".

 

אאודי

 

 

יצרנית הרכב הגרמנית הציגה בסרטון הפרסומת שלה ילדה צעירה דוהרת בעגלת מירוץ עשויה עץ, כשאביה מקריין בקול את מחשבותיו בנושא השיוויון בין המינים. "מה אומר לבתי? האם אומר לה שלמרות החינוך שקיבלה, למרות הדחף שלה, הכישורים שלה והאינטליגנציה שלה, היא תוערך באופן אוטומטי פחות מכל גבר שתפגוש בחייה?". הפרסומת של אאודי עוררה תגובות רבות כשעלתה ליוטיוב, רובן תגובות שליליות.

 

באדוויזר

 

 

הפרסומת של ענקית הבירה באדוויזר היתה זו שעוררה את התגובות הקשות ביותר. הפרסומת מספרת את סיפורו של מייסד החברה, המהגר, אדולפוס בוש, ואת הקושי שלו להשתלב כמהגר בחברה האמריקאית. הפרסומת דיברה בצורה הישירה ביותר האפשרית נגד הגבלות ההגירה שהטיל הנשיא טראמפ והיא עוררה תגובות קשות כשמצדדי הנשיא אף פתחו בקמפיין ברשתות החברתיות שקרא להחרים את מוצרי החברה.

 

קוקה קולה

 

 

זמן קצר לפני פתיחת המשחק שידרה קוקה קולה פרסומת (ששודרה לראשונה כבר ב-2014) ואשר הציגה  בצורה קולעת את דעתה של החברה על מדיניותו של הנשיא טראמפ. הפרסומת הציגה על רקע השיר "אמריקה הנפלאה" (America the Beautiful) אנשים מכל הגזעים וכללה  שורות של השיר בשפות שונות.

 

84 Lumber

 

 

לאמבר 84, החברה האמריקאית לאספקת חומרי בניין, ביקשה לגייס עובדים חדשים באמצעות הפרסומת שלה ששודרה במחצית הסופרבול. הפרסומת המקורית של החברה נפסלה מכיוון שהציגה חומת גבול בתשדיר (נושא שנוי במחלוקת שנאסר לשידור בפרסומות). הפרסומת מציגה את מסען מפרך בארה"ב של אם דוברת ספרדית, ובתה, כשברקע דגל מקסיקו. החברה ערכה את הפרסומת בהתאם לכללי  הפרסום, אך הפנתה את הצופים לאתר שלה כדי שיצפו בגרסה המלאה של הסרט שכללה רמזים ברורים יותר נגד מדיניות הגבלת ההגירה של טראמפ.

 

It's A 10 Hair Care

 

 

זו כנראה הפרסומת הישירה ביותר שכוונה נגד הנשיא טראמפ. חברת מוצרי השיער בחרה לפתוח את הפרסומת שלה באמירה - "אמריקה, אנו עומדים בפני 4 שנים של תסרוקת איומה", וממשיכה בהצגת תסרוקות המדגישות את המסר החיובי של גיוון גזעי, "לא משנה איך השיער שלך נראה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x