ארה"ב: רשתות הטלוויזיה מעלות את מחיר הפרסומות בתכניות שבהן טראמפ נוהג לצפות
MSNBC ופוקס ניוז מנסות להרוויח מהרגלי הצפייה של נשיא ארה"ב, כך שיוכלו להרוויח מהרצון של חברות וארגונים חיצוניים להשפיע עליו ועל עוזריו הקרובים. חלק מהחברות אף בוחרות את תזמון שידור הפרסומות, כך שיצליחו לחמוק מלהפוך יעד לציוצים שלו
- מכה לטראמפ: נדחה ערעור הממשל להשיב מיידית את איסור כניסת מוסלמים למדינה
- ארה"ב הקפיאה המגבלות על כניסת מוסלמים; טראמפ: "דעתו של השופט מגוחכת"
- שורט על טראמפ: האם הוא יצליח לשרוד את 2017 בבית הלבן?
באתר פוליטיקו מדווחים כי תעריפי הפרסום בתוכנית מורנינג ג'ו המשודרת ב-MSNBC, הוכפלו מאז הבחירות בנובמבר. על פי הדיווחים, טראמפ צופה בתוכנית כמעט כל בוקר, ויש לו מערכת יחסים קרובה עם המגיש, ג'ו סקרבורו.
בדומה, התוכנית, או'ריילי פקטור, המשודרת בפוקס ותוכניות נוספות המשודרות בשעות הפריים טיים בערוץ, העלו את התעריפים שלהן ב-50%. טראמפ הוא צופה ידוע של התכניות הללו. "הרגלי הצפייה של הנשיא כל כך צפויים, שהמפרסמים נודדים לעבר התכניות הללו", אמר לאתר קניין מדיה. יועץ בכיר בוושינגטון הבירה אף הודה כי חלק מהלקוחות שלו, ביניהם בנק גדול וחברת תרופות החלו במו"מ לרכישת זמן אוויר בתכנית של או'ריילי ובמורנינג ג'ו, זאת מכיוון שהם יודעים שיש סיכוי גבוה שכך יוכלו ללכוד את תשומת הלב של הנשיא.
טראמפ גם נוטה להגיב ישירות לדברים שהוא רואה בטלוויזיה על ידי פרסום ציוצים בטוויטר הנוגעים לנושאים שעלו לשידור. "במקום לפצוח במאמצי שתדלנות בערוצים הרגילים, ככה החברות לוחשות ישירות לאוזנו של הנשיא", הסביר היועץ. עוד הוסיף כי חלק מהחברות בוחרות את תזמון שידור הפרסומות כך שיצליחו לחמוק מלהפוך יעד לציוצים שלו. יתרה מכך, יש חברות שאפילו מנסות לגרום לטראמפ לצייץ נגד המתחרות שלהן.