$
חברה וסביבה

שפל של כל הזמנים במדד אמון הציבור בממשלה: רק 29% סומכים על מנהיגים פוליטיים

כך לפי הסקר שמפרסם מכון המחקר אדלמן כבר קרוב ל-20 שנים ב-28 מדינות. סומכים על המדיה החברתית יותר מאשר מנהיגים או מנכ"לים: רק 37% מהנשאלים סומכים על מנכ"לי חברות גדולות ו-43% סומכים על התקשורת; סומכים על המדיה החברתית יותר מאשר מנהיגים או מנכ"לים

שירות כלכליסט 17:5816.01.17
מדד האמון במוסדות נפל לשפל של כל הזמנים. המדד, שמפרסם מכון המחקר אדלמן, כבר קרוב ל-20 שנים, מנטר את רמת האמון של הציבור במוסדות מרכזיים כמו עסקים, ממשלה והתקשורת. השנה הסקר נערך בקרב 33 אלף אנשים ב-28 מדינות, והוכיח את מה שרבים כבר מרגישים – תנועה אנטי ממסדית פושטת ברחבי העולם. הסקר הנוכחי מצביע על הירידה החדה ביותר אי פעם באמון בכל המוסדות, עד כדי כך שהנשאלים בשני שלישים מהמדינות שנבדקו מביעים אי אמון בחברות, בממשלה ובתקשורת.

 

הדו"ח פורסם לקראת הפורום הכלכלי העולמי שנפתח מחר (ג') בדאבוס, שבו נאספים מנהיגים, אנשי עסקים מובילים ואיילי תקשורת מכל העולם.

הפגנה נגד טראמפ בארה"ב. הממשלה והתקשורת במדינה זכו לרמה זהה של חוסר אמון הפגנה נגד טראמפ בארה"ב. הממשלה והתקשורת במדינה זכו לרמה זהה של חוסר אמון צילום: איי אף פי

 

על פי הסקר, המהימנות של המנכ"לים של החברות הגדולות צנחה ב-12 נקודות לעומת השנה שעברה ו-37% בלבד מהנשאלים אמרו כי הם סומכים עליהם. עדיין, הם זוכים ליותר אמון מאשר מנהיגים פוליטיים, שרק 29% סומכים עליהם. הביקורת לא חסה גם על התקשורת, שכעת 43% סומכים עליה, זאת לעומת 48% בסקר הקודם. יתרה מכך, האמון בתקשורת נפל לשפל של כל הזמנים ב-17 מבין 28 המדינות שהשתתפו בסקר. "אנשים תופסים כיום את התקשורת כמשתייכת לאליטה", הסביר ריצ'רד אדלמן, נשיא חברת המחקר. "היעדר האמון בתקשורת הוא אחד הגורמים לעלייה בחדשות המזויפות". בהתאם, התקשורת נבחרה כמוסד הכי פחות אמין במדינות כמו טורקיה, אוסטרליה, הודו, בריטניה וארה"ב, שם הממשלה זכתה לרמה זהה של חוסר אמון. הממשלה היא המוסד הכי פחות אמין גם בארגנטינה, ברזיל, צרפת, איטליה, ספרד, ופולין.

 

לעומת זאת, דיווחים במדיה החברתית זוכים למידת אמון גבוהה יותר מאשר מנכ"לים או מנהיגי מדינות.

 

רון שלי, מנכ"ל דבי&רון דיגיטל מקבוצת דבי תקשורת, נציגתה של אדלמן בישראל: "לא מדובר במשבר אמון כי אם בהתפצלות של האמון והחברה לשבטים. אנחנו קמים כל בוקר ובוחרים את החדשות והידיעות שלנו על פי אמונה גם אם הם שקריות, ובוחרים את המנהיגים שלנו על פי אהדה גם אם הם שקריים. מדובר כאן בהיפוך תפקידים בין מותגים ועסקים למנהיגים ואוטוריטות שלטוניות. אנו מצפים ממנהיגים שיתנו לנו השראה וימכרו לנו חלום ומצפים מעסקים ומותגים שיורידו לנו את יוקר המחיה, ישפרו לנו את הבריאות ויצילו את כדור הארץ. מנכ״לים ומותגים חייבים לדעת להתאים את עצמם למציאות הזאת ולשנות את הדרך בה הם מתקשרים עם הצרכנים שלהם אשר הופכים יותר ויותר לבוחרים שלהם".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x