$
תעשייה ופיננסים

אסאהי היפנית רוכשת חמישה מותגי בירה של אנהאוזר בוש ב-7.8 מיליארד דולר

המכירה הכוללת את המותג הצ'כי פילזנר ומותגי בירה מפולין והונגריה נועדה לסייע לאנהאוזר בוש לזכות באישור הרגולטורים בעסקת הענק לרכישת היריבה סאב מילר; מניית אסאהי ירדה ב-6.4% לאחר הפרסום

שירות כלכליסט 10:1413.12.16
חברת המשקאות היפנית אסאהי גרופ הולדינגס (Asahi Group Holdings) הודיעה כי בכוונתה לרכוש חמישה מותגי בירה מזרח אירופיים שבבעלות ענקית הבירה אנהאוזר בוש. שווי העסקה עומד על 900 מיליארד ין (7.8 מיליארד דולר), וההכרזה הרשמית עליה צפויה בהמשך היום (ג'), כך מדווח העיתון הכלכלי היפני ניקיי.

 

המותגים המדוברים כוללים את פילזנר, מותג הבירה המוביל בצ'כיה, את טיסקי (Tyskie) ולך (Lech) בפולין ודרהר (Dreher) ההונגרי. המכירה נועדה לסייע לאנהאוזר בוש לזכות באישור הרגולטורים לרכישת היריבה סאב מילר ב-100 מיליארד דולר.

 

בירה פילזנר בירה פילזנר צילום: בלומברג

 

העסקה המתגבשת מייצגת את הרכישה הגדולה ביותר של אסאהי, והאחרונה בשורה של רכישות מצידה באירופה, שכוללות את מותגי פרוני וגרולש שרכשה עבור 2.55 מיליארד יורו מסאב מילר. בסוכנות הידיעות רויטרס מדווחים שאסאהי הייתה המועמדת המועדפת לרכישת המותגים של אנהאוזר בשל ערוצי ההפצה הנרחבים שלה ברחבי העולם.

 

גרולש גרולש צילום: Grolsch

באסאהי לא הגיבו על הידיעה, אך מניות החברה ירדו ב-6.4% לאחר הפרסום.

 

יצרניות הבירה ביפן פונות לשווקים הבינלאומיים בניסיון לפצות על ההאטה בשוק המקומי, המאופיין באוכלוסיה מזדקנת. משלוחי הבירה ביפן עמדו על 425 מיליון ארגזים ב-2015, זאת לעומת שיר של 573 ארגזים שנרשם ב-1994, כך לפי נתוני איגוד המבשלות של יפן. נכון ל-2015, חלשה אסאהי על 1.2% מנתח שוק הבירה העולמי.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x