אסאהי היפנית רוכשת חמישה מותגי בירה של אנהאוזר בוש ב-7.8 מיליארד דולר
המכירה הכוללת את המותג הצ'כי פילזנר ומותגי בירה מפולין והונגריה נועדה לסייע לאנהאוזר בוש לזכות באישור הרגולטורים בעסקת הענק לרכישת היריבה סאב מילר; מניית אסאהי ירדה ב-6.4% לאחר הפרסום
המותגים המדוברים כוללים את פילזנר, מותג הבירה המוביל בצ'כיה, את טיסקי (Tyskie) ולך (Lech) בפולין ודרהר (Dreher) ההונגרי. המכירה נועדה לסייע לאנהאוזר בוש לזכות באישור הרגולטורים לרכישת היריבה סאב מילר ב-100 מיליארד דולר.
העסקה המתגבשת מייצגת את הרכישה הגדולה ביותר של אסאהי, והאחרונה בשורה של רכישות מצידה באירופה, שכוללות את מותגי פרוני וגרולש שרכשה עבור 2.55 מיליארד יורו מסאב מילר. בסוכנות הידיעות רויטרס מדווחים שאסאהי הייתה המועמדת המועדפת לרכישת המותגים של אנהאוזר בשל ערוצי ההפצה הנרחבים שלה ברחבי העולם.
באסאהי לא הגיבו על הידיעה, אך מניות החברה ירדו ב-6.4% לאחר הפרסום.
יצרניות הבירה ביפן פונות לשווקים הבינלאומיים בניסיון לפצות על ההאטה בשוק המקומי, המאופיין באוכלוסיה מזדקנת. משלוחי הבירה ביפן עמדו על 425 מיליון ארגזים ב-2015, זאת לעומת שיר של 573 ארגזים שנרשם ב-1994, כך לפי נתוני איגוד המבשלות של יפן. נכון ל-2015, חלשה אסאהי על 1.2% מנתח שוק הבירה העולמי.