רשת המלונות הגדולה בעולם תילחם באקספדיה
בעקבות מיזוג מריוט וסטארווד תנסה הרשת למשוך לקוחות מחברות התיירות המקוונות כדי לחסוך עמלות
העסקה שיוצרת את רשת בתי המלון הגדולה בעולם הושלמה ביום שישי עם מיזוגן של סטארווד ומריוט.
- המלון של איוונקה: טראמפ פותח מלון פאר ליד הבית הלבן
- המיזם החדש של רוברט דה נירו: מלון בוטיק בקובנט גארדן
- בלי קירות או חלונות: מלון "אפס כוכבים" היחיד בעולם
מריוט אינטרנשיונל רכשה את סטארווד הוטלז אנד ריזורטס ב־13 מיליארד דולר וכך קיבצה תחת מטרייה אחת את מותגי מריוט וריץ קרלטון עם המותגים שרתון, ווסטין, סנט רג'יס ו־W של סטארווד. הרשת תחזיק ב־5,700 נכסים ביותר מ־110 מדינות.
עסקת הרכישה מעניקה למריוט יתרון בקרב תאגידים המשכנים עובדים במלונות ומעדיפים לעבוד עם רשת אחת. נוסף על כך זוכה מריוט ביתרון מול אקספדיה ופרייסליין, ענקיות התיירות המקוונות שמשווקות חדרים עבור רשתות בתי מלון בתמורה לעמלה. תעשיית בתי המלון מנסה בחודשים האחרונים למשוך את הנוסעים ישירות לאתריה כדי למנוע את הצורך בעמלות. גם תוכנית מועדון החברים של סטארווד היתה שיקול מרכזי בעסקה, החל מיום שישי האחרון חברי המועדון של שני בתי המלון יכולים לאחד את חשבונותיהם.
סטארווד העמידה את עצמה למכירה באפריל 2015 לאחר שהתקשתה לעמוד בתחרות מול בתי מלון בדירוג נמוך יותר הממוקמים סמוך לנמלי תעופה או פארקים תעשייתיים. רשת מריוט גברה על הצעת הרכש של חברת הביטוח הסינית אנבנג.