מתמודדת עם המשבר: מארסק תתפצל לשתי חטיבות - תובלה ואנרגיה
הענקית הדנית תאגד את החברות בבעלותה תחת החטיבות כדי להתמודד טוב יותר עם השפל בספנות ועם צניחת מחירי הנפט; מדובר בארגון מחדש הגדול בתולדות החברה
- חשיפה לצפון: ענקית דנית משנה כיוון
- חדשות טובות לצים: מארסק הכפילה תעריפים בקו אסיה-אירופה
- בלעדי ל"כלכליסט" - ענקית הספנות מארסק מאיימת: נפסיק לבצע משלוחים לישראל
חטיבת הספנות של החברה, מארסק ליין, שהיא גם החטיבה הגדולה ביותר של החברה וחברת הספנות הגדולה בעולם במונחי קיבולת, תעמוד בראש חטיבת התובלה והלוגיסטיקה החדשה, ואילו פעילות הנפט הענפה של החברה תרוכז תחת חטיבת אנרגיה, בארגון מחדש הגדול ביותר מאז הוקמה החברה לפני 100 שנה.
חטיבת התובלה והלוגיסטיקה של החברה תאגד בתוכה שורה של חברות נוספות: APM טרמינלס, דמקו, סביצר ומארסק קונטיינר אינדוסטרי. על מארסק ליין הוטלה המשימה של הגדלת נתח השוק, הן בפעילותה האורגנית והן באמצעות רכישות.
הפעילות המאוגדת תחת חטיבת האנרגיה תכלול את מארסק אויל, מארסק דרילינג, מארסק סאפליי סרביס ומארסק טנקרס – הן יוותרו חלק מקבוצת מארסק או יופרדו ויהפכו לשותפויות, מיזוגים או חברות רשומות בבורסה. החלטה בעניין תיעשה בתוך שנתיים, כך מסרה החברה למרקט ווטץ' לאחר ההודעה.
בחזית האסטרטגית, פעילות הנפט של מארסק אויל תתמקד בפחות אזורים הגאוגרפיים שבהם פועלת החברה כיום. בים הצפוני היא תרחיב את הפורטפוליו שלה בעיקר באמצעות רכישות או מיזוגים.
"התעשיות שבהן אנו פועלים מגוונות ביותר, והן מתמודדות כעת עם נתוני בסיס שונים מאד ועם אקלים מאוד תחרותי", אמר יו"ר הקבוצה, מייקל פראם רסומסן.