יוניליוור מעוניינת ברכישת Honest ג'סיקה אלבה - לפי שווי של מיליארד דולר
החברה עוסקת במכירת חיתולים חד פעמיים, מוצרי ניקוי ומוצרי טיפוח ידידותיים לסביבה; בשנה שעברה הוערך שוויה ב-1.7 מיליארד דולר
- יוניליוור עומלת על החזרת אמון הצרכנים
- הרבה מותגי מזון זה רע? לא אם יש בעיה
- מנכ"לית יוניליוור ישראל: "מתנצלת מעומק ליבי, אנחנו אוספים מוצרים פגומים מהמדפים"
מדובר בסכום נמוך משמעותית מהערכת השווי של 1.7 מיליארד דולר שקיבלה החברה בסבב גיוס ההון האחרון שביצעה בשנה שעברה. עם זאת, המקורבים מדגישים כי המגעים נמצאים רק בשלבים מוקדמים, ו-Honest עשויה להחליט בסופו של דבר לצאת להנפקה במקום רכישה.
מאז הוקמה ב-2011 גייסה Honest מעל 200 מיליון דולר ממשקיעים חיצוניים, בהם קרנות ההון סיכון ג'נרל קטליסט פרטנרס ולייטספיד. במקרה של מכירה, ב-Honest התחייבו בפני חלק מהמשקיעים לשלם סכום כפול מהיקף השקעתם.
החברה, שדיווחה ב-2014 על הכנסות בגובה 170 מיליון דולר, פונה במיוחד לאמהות צעירות, שרוכשות לרוב ישירות מהאתר באמצעות שירות מנויים חודשי. אם כי המוצרים שלה זמינים גם ברשתות כמו טארגט והול פודס. הרכישה תעניק ליוניליוור דריסת רגל בשוק המתפתח של מוצרים "טבעיים" או "ירוקים".
אם העסקה אכן תצא בסופו של דבר לפועל, זו תהיה הרכישה השנייה של חברת מסחר מקוון על ידי יוניליוור. באוגוסט היא שילמה מיליארד דולר עבור דולר שייב קלאב (Dollar Shave Club), סטארט אפ שאינו רווחי עדיין, המספק סכינים חד פעמיים למנויים.