סטארבקס רוצה להמציא מחדש את התה הסיני
רשת בתי הקפה השיקה בסין את מותג התה שלה; המטרה: הכנסות של 3 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות
סטארבקס מהמרת על החיבה הסינית לתה. רשת בתי הקפה השיקה בשבוע שעבר בסין את מותג התה שלה טיוואנה (Teavana) והודיעה כי בכוונתה להרחיב את עסקי התה שלה, כך שיגלגלו 3 מיליארד דולר בחמש השנים הבאות.
- סטארבקס: המכירות המאכזבות - בגלל "אי יציבות פוליטית וחברתית"
- סטארבקס תתחשב ברגישים ללקטוז עם אייס חלב קוקוס
- עובדי סטארבקס יזכו להעלאה של 5% לפחות בשכר
גם ללא התה סין היא השוק הצומח ביותר של סטארבקס, שפותחת במדינה 500 סניפים בשנה. כעת מקווה החברה להשיג דריסת רגל בשוק התה הסיני, שמגלגל 9.5 מיליארד דולר בשנה, שיעור גבוה פי קרוב ל־10 משוק הקפה במדינה. מוצרי התה החדשים שמשיקה סטארבקס אמורים להתאים גם לטרנד אורח החיים הבריא המתפתח באזור.
בסטארבקס מעוניינים להגיע למספר של 3,400 סניפים בסין עד 2019, אך בחברה מסבירים שלאור מסורת התה הסינית, הם נדרשו להמציא טעמים בשילובים נועזים ומתוחכמים יותר כדי למשוך את תשומת לב הצרכנים במדינה. "בגלל תרבות התה העשירה לא יכולנו להציג משקאות צפויים או רגילים", אומרת ורה וונג, מנהלת תחום חדשנות המוצרים של סטארבקס באסיה. "רצינו להעניק לצרכנים תחושה של מוצר שונה". מסיבה זו מציעה החברה באסיה משקאות כמו תה שחור עם אשכולית אדומה ודבש ותה ירוק עם צמח אלווי ואגס, זאת בעוד שבארה"ב המשקאות הנמכרים ביותר הם פשוטים יותר כמו תה שחור מנגו ותה ירוק אפרסק.
אלא שחרף המאמצים ייתכן שסטארבקס איחרה את המועד. על פי נתוני חברת המחקר יורומוניטור אינטרנשיונל, הצמיחה בשוק התה בסין האטה בשנה שעברה ל־5.8%, זאת לעומת עלייה של 18% שנרשמה ב־2010.