אליטליה משנה תדמית: שלחה את הדיילות לקורס נימוסים
אחרי 18 שנה של הפסדים, חברת התעופה האיטלקית מנסה להמריא מחדש. מתיחת הפנים כוללת גם עיצוב חדש של המטוסים, החלפה של המושבים ושדרוג של מערכות הבידור
חברת התעופה האיטלקית אליטליה מנסה לשפר את התדמית הגרועה שלה. במהלך 2015 עברו 80% מאנשי צוות אליטליה הכשרת שירות לקוחות, כחלק ממהלך מקיף שיזמה חברת התעופה איתיחאד מאבו־דאבי, שרכשה את אליטליה ב־2014. באותה השנה מצבה של אליטליה היה גרוע עד כדי כך שצי המטוסים שלה עמד בסכנת קרקוע, מכיוון שלא היה לה מספיק כסף לדלק.
- אתיחאד מחלצת את אליטליה: תרכוש 49% ב-1.76 מיליארד יורו
- אליטליה במירוץ לגבש הסכם חילוץ עם איתיחאד
- אייר פראנס-KLM במגעים לרכישת חברת התעופה האיטלקית אליטליה
איתיחאד שילמה מעט פחות מ־400 מיליון יורו עבור 49% ממניות אליטליה, בעקבות הרכישה הצליחה החברה לחתוך את ההפסד הנקי מ־580 מיליון יורו ב־2014 ל־200 מיליון יורו ב־2015.
מאז הרכישה, הרחיבה איתיחאד את היצע הטיסות של אליטליה, ושדרגה את עיצוב הפנים של צי המטוסים הישן. כאמור, הדיילות והדיילים עברו השתלמות בנושא נימוסים והליכות, שבמסגרתה הם תורגלו בפניה ללקוחות כאורחים ובשימוש בטונים נעימים יותר בדיבורם. בנוסף, מערכות הבידור הישנות במטוסים בחדשות והמושבים בהם רופדו מחדש.
ג'יימס הוגאן, מנכ"ל איתיחאד, אמר בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "אליטליה היא אייקון בתחום התעופה, והיה עלינו לבסס מחדש, אחת ולתמיד, את מעמדה ככזה".
בין שנת 1998 ל־2005 גייסה אליטליה 3 מיליארד יורו בשוק ההון, אך למרות הגיוס לא הצליחה להתאושש והכריזה על פשיטת רגל שלוש שנים אחר כך, ב־2008.
אחרי הגשת הבקשה להקפאת הליכים, חולצה אליטליה בידי קבוצת אנשי עסקים איטלקיים, אך גם תחת ניהולם היא המשיכה להפסיד ואף הפסידה את המונופול שהיה לה על קו מילאנו־רומא לחברות לואוקוסט כמו רייאנאייר.