סערה בכוס קפה קר: סטארבקס נתבעה לאחר ששמה "יותר מדי קרח" במשקאותיה
קמעונאית הקפה הגדולה בעולם נתבעה על סך של 5 מיליון דולר. לטענת התביעה, החברה מוליכה שולל את לקוחותיה, שמקבלים רק פחות ממחצית המשקה עבורו הם משלמים, מאחר שרוב הכוס מלאה בקרח
תביעה בגובה 5 מיליון דולר הוגשה נגד סטארבקס בטענה שענקית הקפה שמה "יותר מדי קרח" במשקאות הקפואים שלה.
- רשת חברתית: סטארבקס תעביר את כל שאריות המזון שלה לצדקה
- מבצע אקולוגי בסטארבקס: תביא כוס מהבית - קבל הנחה בקפה
- מנכ"ל סטארבקס לעובדים: "תתחשבו בלקוחות, רבים מהם נפגעו מקריסת הבורסות"
התביעה, המתפרשת על פני 29 עמודים, הוגשה בשבוע שעבר בבית המשפט הפדראלי בשיקגו. התובעת סטייסי פינקוס טוענת כי סטארבקס מוליכה שולל את לקוחותיה, שמקבלים רק פחות ממחצית המשקה עבורו הם משלמים, מאחר שרוב הכוס מלאה בקרח. "לקוח של סטארבקס שמזמין את המשקה הגדול (Venti) מקבל רק מעט יותר מ-400 מ"ל של המשקה עצמו, זו כמחצית מהכמות המפורסמת, וקצת יותר מחצי מהכמות עליה הם משלמים", נטען בתביעה.
"בקפה קר לדוגמה, לקוח של סטארבקס שמזמין ומשלם עבור כוס גדולה מצפה לקבל 710 מ"ל של קפה עם קרח, זאת בהתבסס על הפרסומים של סטארבקס, אך בפועל הוא מקבל משקה עם 410 מ"ל של קפה".
על פי התביעה, סטארבקס אף גובה יותר עבור משקאות קרים לעומת המשקאות החמים, כך שהמשקאות הקרים הם רווחיים יותר עבור החברה. "סטארבקס למעשה מפרסמת את הגודל של כוסות המשקה הקר בתפריט, ולא את הכמות של נוזל שהלקוח מקבל כשהוא רוכש כוס משקה קר, ובכך מרמה את הלקוחות שלה", מאשימה פינקוס.
פינקוס הגישה את התביעה כתביעה ייצוגית עבור כל מי שרכש כוס משקה קר מסטארבקס בעשר השנים האחרונות. לדבריו של סטיבן הארט, עורך הדין המייצג את פינוקס, אם התביעה תצלח הסכום הסופי של הפיצויים עלול להיות גבוה מה-5 מיליון דולר שהם דורשים. מנגד, בסטארבקס דחו את התביעה בטענה שהיא "מגוחכת". "הלקוחות שלנו מבינים ומקבלים את העובדה שקרח הוא רכיב מהותי בכל משקה 'קפוא'", מסרו בתגובה, והוסיפו כי בשמחה יכינו משקה מחדש עבור לקוחות לא מרוצים.
סטארבקס היא קמעונאית הקפה הגדולה בעולם, המפעילה מעל 24 אלף סניפים ב-70 מדינות, 11 אלף מתוכם בארה"ב לבדה.