מנכ"ל סטארבקס מעודד את עובדי הרשת בארה"ב להגיע לקלפיות
הווארד שולץ כתב לעובדים כי "לא משנה אם אתה רפובליקני, דמוקרט או עצמאי. אם נסייע להרחיב את שיעורי הרשמת המצביעים והשתתפותם בבחירות, אנחנו מאמינים שיותר אנשים יוכלו לגרום לקולם להשפיע"
בימים אלה קיבלו 150 אלף עובדי סטארבקס ברחבי ארה"ב מכתב מהמנכ"ל הווארד שולץ ובו הוא מפציר בהם להירשם לבחירות ולצאת ולהשפיע - על כך דיווח "הגרדיאן" הבריטי.
את הרעיון הגה אחראי משמרת ברשת הקפה בשם פרד ורילו, ושיתף בו את שולץ. "לא משנה אם אתה רפובליקני, דמוקרט או עצמאי. אם נסייע להרחיב את שיעורי הירשמות המצביעים והשתתפותם בבחירות, אנחנו מאמינים שיותר אנשים יוכלו לגרום לקולם להשפיע", כתב שולץ. "ואין מדובר כאן רק בזהותו של האדם הבא שיישב בבית הלבן. יותר אמריקאים צריכים להשתתף בבחירות, גם אלה שנערכות בוועדי בית הספר ובמועצות עירוניות", הוסיף. לפי שולץ, סטארבקס "לא תעצור כאן", ובכוונת הרשת לנקוט יוזמות נוספות שמטרתן להגביר את המודעות האזרחית בקרב האמריקאים ואת התעניינותם ברווחת הקהילה.
כדי לסייע לעובדים להירשם להצבעה, סטארבקס תחבור עם שירות טורבו־ווט, כך שהעובדים יוכלו להירשם באמצעות המחשב או הטלפון הסלולרי. עוד נמסר כי חברי צוות המתקשים להגיע להירשם ונדרשים לשירותי משלוח של הצבעתם, הרשת תכסה את העלויות הכרוכות בכך. שולץ הדגיש כי אין זו הפעם הראשונה שסטארבקס מעורבת בפוליטיקה האמריקאית וכי נקטה יוזמות שונות גם בשנים עברו.
כך, למשל, ב־2008 העלתה סטראבקס את המודעות ליום הבחירות באמצעות פרסומים בסניפי הרשת. עם זאת, לא כל המפגשים של הרשת עם הפוליטיקה האמריקאית היו פרי יוזמתה. בשנה שעברה, כאשר הציגה סטארבקס כוסות אדומות ללא קישוטי החג המסורתיים בחג המולד, האשים המתמודד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ את הרשת בהכרזת מלחמה על חג המולד, ואפילו הציע לתומכיו להחרימה.
למרבה המזל, לפרשת הכוסות האדומות היתה השפעה מועטה על הכנסות 2015, והרשת דיווחה על מכירות חזקות מהצפוי ברבעון של עונת החגים.
שירות כלכליסט