$
תעשייה ופיננסים

כימצ'יינה תרכוש יצרנית מיכון בעסקה הסינית הגדולה בגרמניה

החברה הממשלתית הסינית תשלם מיליארד דולר תמורת קראוס־מאפיי שמייצרת מיכון לעיבוד מוצרי פלסטיק וגומי לתעשיות הרכב, מוצרי הצריכה והפרמה. יו"ר כימצ'יינה: "הרכישה תואמת את אסטרטגיית ממשלת סין לשדרג את מגזר הייצור"

שירות כלכליסט 09:4112.01.16

כימצ'יינה תרכוש את יצרנית המיכון הגרמנית קראוס־מאפיי מחברת השקעות קנדית בעסקה ששווייה מוערך במיליארד דולר, כדי לאפשר לחברה הסינית הממשלתית לשדרג את מומחיותה בתחום ייצור הפלסטיק והגומי.

 

כימצ'יינה, חברת הכימיקלים הגדולה בסין, תרכוש את קראוס־מאפיי מחברת הפרייווט אקוויטי הקנדית אונקס - כך לפי הודעה רשמית שפורסמה אתמול. כימצ'יינה תחבור ברכישה הזאת לחברת ההשקעות גושין ול־AGIC קפיטל. העסקה תושלם, לפי הצפי, במחצית הראשונה של השנה.

 

מחזרת אחרי סינג'נטה

 

הרכישה הזאת היא האחרונה בסדרת עסקאות של כימצ'יינה בעולם. החברה, אחת מהקנייניות הסיניות הגדולות של חברות זרות, ביצעה השקעות באיטליה, צרפת, נורבגיה, בריטניה, סינגפור וישראל בשנים האחרונות. כך, למשל, רכשה כימצ'יינה 26% מיצרנית הצמיגים האיטלקית פירלי במרץ שעבר. בדצמבר היא הגישה הצעת רכש משופרת לסינג'נטה השוויצרית במחיר שהעריך את שווייה של יצרנית הדשנים והזרעים הגדולה בעולם ב־44 מיליארד דולר.

 

קראוס־מאפיי, שהכנסותיה הסתכמו ב־1.1 מיליארד יורו ב־2014, מספקת מיכון לעיבוד ולייצור פלסטיק וגומי. עם לקוחותיה נמנים מגוון מגזרים, מתעשיות כלי הרכב ומוצרי הצריכה ועד פרמצבטיקה. לחברה כ־4,500 עובדים בעולם, 2,800 מהם בגרמניה.

 

כימצ'יינה מסרה כי לאחר השלמת העסקה, שהיא הרכישה הגדולה ביותר של חברה סינית בגרמניה עד כה, תשמר החברה את ההנהלה של קראוס־מאפיי ואת מצבת העובדים שלה - המטה יישאר במינכן, והפעילות תישאר באירופה. הרכישה הגדולה ביותר עד כה של חברה גרמנית על ידי חברה סינית היתה פוצמייסטר הולדינג, יצרנית של משאבות בטון. פוצמייסטר הולדינג נרכשה על ידי חברת ציוד הבנייה סאני הבי אינדסטריז ב־694 מיליון דולר ב־2012.

 

 צילום: אי פי איי

 

רכישת קראוס־מאפיי בת 178 השנים תהיה תמריץ לעסקי המיכון הכימי של כימצ'יינה והיא עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של ממשלת סין לשדרג את מגזר הייצור שלה בעשור הקרוב - כך בהודעת יו"ר כימצ'יינה רן ז'יאנשין.

 

אונקס הקנדית, ששילמה 568 מיליון יורו תמורת קראוס־מאפיי ב־2012, תקבל במסגרת עסקת הרכישה 670 מיליון יורו.

 

"לקבוצת קראוס־מאפיי יש פוטנציאל פיתוח גדול, במיוחד בשוק החשוב הסיני", אמר רן. "אנחנו מכבדים מאוד את צוות הניהול המדהים שלה ואת טכנולוגיית הייצור הגרמנית הנעלה וסומכים עליהם.

 

פוטנציאל הצמיחה של קראוס־מאפיי הוא עצום, במיוחד באמצעות גישה משופרת לשוק הסיני, אשר אנחנו אפשרנו. אנחנו מצפים כי מגמות בתעשיית הרכב שיתמקדו בייצור מתקדם ובחלפים קלי משקל יספקו הזדמנות פיתוח אדירה לתחום הזרקת הפלסטיק בתעשייה זו". פרנק שטילר, מנכ"ל קראוס־מאפיי, אמר כי החברה מצפה לצמוח מהר יותר בסין ובאסיה במסגרת העסקה עם כימצ'יינה. "אנחנו נמשיך לייצר משרות חדשות ברחבי העולם", הדגיש.

 

שנת שיא לסינים

 

קראוס־מאפיי נוסדה לאחר מיזוג בין יצרניות הרכבות מאפיי, שהקים הסוחר יוזף אנטון פון מאפיי ב־1838, וקראוס שנוסדה על ידי גיאורג פון קראוס ב־1866. ב־1934 החלה החברה לייצר טנקים, וכעשור לאחר מכן התרחבה לצנטריפוגות, רכבות, אוטובוסים ומכונות עיבוד פלסטיק. בשנת 2000 רכשה סימנס את חטיבת הרכבות, ובקראוס־מאפיי מתמקדים מאז בציוד לעיבוד פלסטיק וגומי.

 

העסקה הזאת מגיעה לאחר שנת שיא שרשמו הסינים ברכישות זרות, עם 136 עסקאות בשווי כולל של 31.3 מיליארד דולר ב־2015 - כך לפי נתונים של חברת דיאלוג'יק.

 

קראוס-מאפיי

פעילות: מיכון לעיבוד פלסטיק וגומי

נוסדה: 1931, במינכן, לאחר מיזוג בין יצרניות הרכבות קראוס ומאפיי

מעסיקה: 4,500 עובדים, פעילה ב־18 מדינות

הכנסות: 1.1 מיליארד יורו (2014)

עוד משהו: במקור ייצרה טנקים וכלי רכב

בטל שלח
    לכל התגובות
    x