אסדה תוותר על בלאק פריידיי בגלל האלימות
רשת המרכולים הבריטית שבבעלות וולמארט הנהיגה את המסורת האמריקאית ב־2013. אנליסט: "מהלך אמיץ"
רשת הסופרמרקטים הבריטית אסדה, שבבעלות ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט, החליטה כי לא תשתתף השנה במבצעי בלאק פריידיי. זאת בעקבות תלונות שהגיעו מלקוחות בשנה שעברה על מהומות ותגרות שפרצו בחנויות.
- סייבר מאנדיי: עלייה בקניות מאתרי מסחר, החנויות המסורתיות מתרוקנות
- ממצלמות ועד יהלומים: מה רכשו ישראלים ביום הקניות הגדול?
- טירוף בלאק פריידיי בבריטניה: קטטות, פציעות ומעצרים
בלאק פריידיי הוא מסורת אמריקאית המייצגת את פתיחת עונת הקניות של חג המולד והשנה החדשה. האירוע מתקיים ביום השישי האחרון של חודש נובמבר, יום לאחר חג ההודיה, ומתאפיין בהנחות מפליגות שמציעות הקמעונאיות. המסורת הזאת היגרה לבריטניה ב־2013, בעיקר ביוזמת אסדה ואמזון, אך לאחר שנתיים החליטה אסדה לוותר לטובת מבצעים שתציע לאורך עונת החגים כולה. ברשת מתכוונים להשקיע 26 מיליון ליש"ט באסטרטגיה הזאת.
"הלקוחות אמרו לנו בבירור שהם אינם רוצים להיות בני ערובה של יום אחד או יומיים של מכירות", מסר מנכ"ל הרשת אנדי קלארק. "אסדה תמיד הובילה את הדרך בכל הקשור להתחשבות בצורכי הלקוח, ולכן אנחנו בטוחים כי הנסיגה ממבצעי בלאק פריידיי היא החלטה נכונה", הוסיף.
"בלאק פריידיי הוא יום יקר לקמעונאים מבחינת הזמנת המוצרים, הוספת אנשי אבטחה והתוספת של המשמרות", אמר לדיילי מייל בריאן רוברטס מחברת המחקר קנטאר ריטייל. "זהו מהלך אמיץ מצדה של אסדה", ציין. לפי מחקר שערכה VoucherCodes, הבריטים יוציאו בבלאק פריידיי 1.39 מיליארד ליש"ט, כלומר 2.9 מיליון ליש"ט בדקה.