מנכ"ל פולקסווגן: נדחה או נבטל פרויקטים לא חיוניים
"נעבור על כל ההשקעות המתוכננות, ומה שלא ייחשב חיוני ביותר יבוטל או ידחה", אמר מתיאס מולר ל-20 אלף העובדים במטה החברה בוולפסבורג. "נבחן את תוכניות ההתייעלות, התהליך הזה יהיה כואב"
- יו"ר פולקסווגן המיועד: "פרשת הזיוף - סכנה קיומית עבורנו"
- בשורה לבעלי פולקסווגן בישראל: כעת ניתן לבדוק מספרי שלדות המעורבות בדיזלגייט
- קרדיט סוויס: פרשת דיזלגייט עלולה לעלות לפולקסווגן עד 87 מיליארד דולר
"נעבור על כל ההשקעות המתוכננות, ומה שלא ייחשב חיוני ביותר יבוטל או ידחה", אמר מולר ל-20 אלף העובדים במטה החברה בוולפסבורג. "מסיבה זו אנחנו מתכוונים להתאים מחדש את תוכנית היעילות שלנו. אני מבהיר: התהליך הזה יהיה כואב".
באיגודי העובדים קוראים למנהלי החברה לצמצם בהוצאות המחקר והפיתוח, זאת במטרה לשמור על מקומות העבודה. תקציב המחקר ופיתוח שעמד בשנה שעברה על 17.4 מיליארד דולר היה הגבוה ביותר בעולם. אולם ההנהלה מעוניינת לצמצם גם בהוצאות על עובדים. אפשרויות נוספות היא הפחתת הוצאות הרכש וצמצום פעילויות הענקת חסויות.
פולקסווגן צריכה לתקן את התוכנה המזייפת בכ-11 מיליון כלי רכב, לשם כך היא הקצתה 6.5 מיליארד יורו (7.29 מיליארד דולר). כמו כן, קרוב לוודאי שיוטלו על החברה קנסות בגובה של 7.4 מיליארד דולר לפחות.
עם זאת, מקורבים לנושא מסרו כי הדיונים לגבי הצמצומים הם בשלבים מוקדמים ובחברה מתמקדים כעת בתוכנית לתיקון הבעיות. פולקסווגן צריכה להגיש עד מחר תוכנית לתיקון 2.8 מיליון מכוניות דיזל שנמכרו בגרמניה.