שערוריית פולקסווגן מתפשטת למזרח: דרום קוריאה פותחת בחקירה
זאת לאחר שנחשף בארה"ב כי החברה השתמשה בתוכנה שעזרה לזייף רמות פליטה רעילות; היצרניות המקומיות עשויות להרוויח מכך
- פרשת פולקסווגן: גרמניה תבחן את נתוני הזיהום של יצרניות רכב נוספות
- המנכ"ל התנצל אבל זה לא עזר, פולקסווגן מחקה 14 מיליארד יורו משוויה
- הצד הישראלי בקריסת מניות פולקסווגן: אלטשולר שחם הפסידו היום 20 מיליון שקל
על פי הדיווחים, משרד המשפטים האמריקאי פתח בחקירה פלילית בהאשמות, שנוגעות למספר דגמים של החברה, ביניהם אאודי A3, ג'טה, חיפושית, גולף ופסאט.
החקירה בדרום קוריאה תתמקד בכ-5,000-4,000 מכוניות מדגמי ג'טה, גולף ואאודי A3 שיוצרו בשנים 2014 ו-2015. לדבריו של פארק פן קיו, סגן ראש המשרד לאיכות הסביבה בדרום קוריאה, לאחר ביצוע החקירה, ייתכן שיתבצע ריקול לאותן המכוניות. "אם הרשויות בדרום קוריאה ימצאו בעיות עם מכוניות הדיזל של פולקסווגן, החקירה עשויה להתרחב ולכלול את כל מכוניות הדיזל הגרמניות". עם זאת, דיימלר ו-BMW הגרמניות מסרו בתגובה כי ההאשמות אינן נוגעות אליהן.
אמש הודה מייקל הורן, שעומד בראש פולקסווגן בארה"ב כי החברה "פישלה לגמרי". הדברים נאמרו באירוע בניו יורק לקידום הדגם החדש של הפסאט לשנת 2016.
בשלב זה עוד לא ברור מה תהיה העלות הסופית של השערורייה. פולקסווגן עומדת גם בפני תביעה ייצוגית מהקונים. בינתיים הופסקו המכירות של הדגמים המדוברים בארה"ב ובקנדה.
פולקסווגן זכתה עד כה להצלחה בדרום קוריאה, ומכוניות החברה היוו 28.2% מכלל המכוניות הזרות שנמכרו במדינה בשמונת החודשים הראשונים של השנה. ההערכה כעת היא שהשערוריה תטיב עם החברות המקומיות כמו היונדאי וקיה. "הצרכנים בדרום קוריאה רגישים ביותר לחדשות", אמר לרויטרס האנליסט סו סונג מון.,"השערוריה הזאת תשפיע על שוק הייבוא".