$
בשולי החדשות

טרנד בריאותי בבריטניה: בקבוקי יין במנות אישיות

זינוק במכירות בקבוקי יין קטנים המכילים מנת משקה אחת; "כשקונים בקבוק רגיל תמיד ישנו הפיתוי לגמור אותו"

שירות כלכליסט 23:4516.03.15

קמעונאיות בבריטניה מדווחות על זינוק במכירות בקבוקי יין קטנים המכילים מנת משקה אחת, על רקע עלייה במודעות הבריאותית בממלכה כמו גם הרצון להימנע מבזבוז - כך מדווח "הגרדיאן" הבריטי.

 

(ארכיון) (ארכיון) צילום: shutterstock

טסקו, קמעונאית האלכוהול הגדולה בבריטניה, דיווחה כי בשנה החולפת רכשו לקוחותיה כמעט מיליון בקבוקים יותר מהסוג הקטן לעומת שנה קודם לכן. סיינסבורי'ס דיווחה על עלייה של 21% במכירות הבקבוקים הקטנים, בהובלת יין הנתזים פרוסקו שזינק ב־30%.

 

אף שהמנות הקטנות יקרות יותר מבקבוק רגיל באופן יחסי, קמעונאים מדווחים כי לקוחות כבר אינם נרתעים מכך. בקבוק קטן של פטיט שבלי, למשל, יימכר במרקס אנד ספנסר ב־5 ליש"ט, בהשוואה ל־10 ליש"ט לבקבוק רגיל שמכיל פי שלושה משקה. לפי אמי הרמר, קניין היינות של טסקו, הטרנד החדש מצביע על עלייה במודעות הבריאותית. "כשקונים בקבוק רגיל תמיד ישנו הפיתוי לגמור אותו", ציין. "המנה האישית מאפשרת לפקח היטב על כמות השתייה".

 

לפי המלצות משרד הבריאות הבריטי, על גברים לצרוך ארבע מנות אלכוהול ביום לכל היותר, ואילו לנשים מומלצות שלוש לכל היותר. בקבוק רגיל של יין מכיל עשר מנות של אלכוהול.

 

איב פורסאד, קניין היין של מרקס אנד ספנסר, ציין כי הרשת היתה הראשונה שהציעה למכירה בקבוקים קטנים של המותג מרקס אנד ספנסר עוד לפני 20 שנה. "היינות האלה נבחרים על ידי מומחי היין שלנו, וכל היינות שאינם מבעבעים נמכרים בבקבוקי פלסטיק הניתנים למיחזור וגם קלים יותר לנשיאה הביתה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x