בדרך לשידוך: סטייפלס ואופיס דיפו במגעים מתקדמים לקראת מיזוג
רשתות הציוד המשרדי וכלי הכתיבה מנהלות מגעים מתקדמים במטרה לאחד כוחות, אך האנליסטים מציעים להתייחס לבשורה בזהירות לאחר שמיזוג דומה נחסם על ידי הרשויות להגבלים עסקיים בעבר
- רשת כלי הכתיבה האמריקאית סטייפלס תסגור עוד 140 סניפים
- ארה"ב: רשת ענק נוספת, סטייפלס, סוגרת מאות סניפים
- סטייפלס: 1.16 מיליון כרטיסי אשראי נפגעו בפריצה למערכות המחשבים שלנו
המחיר והמבנה של העסקה המוצעת לא נחשף, והמקורבים מזהירים כי עדיין יש אפשרות שהיא כלל לא תצא לפועל. שווי השוק של סטייפלס נאמד ב-11 מיליארד דולר, בעוד ששווי השוק של אופיס דיפו, שב-2013 קלטה לתוכה את היריבה אופיסמקס (OfficeMax) עומד על 4 מיליארד דולר. ביחד, שתי החברות מפעילות קרוב ל-4,000 חנויות והמכירות השנתיות שלהן עומדות על למעלה מ-35 מיליארד דולר.
אנליסטים אמנם מזהירים כי המיזוג קרוב לוודאי שייבחן בקפידה על ידי הרשויות להגבלים עסקיים, שב-1997 חסמו הצעה דומה למיזוג, אך מוסיפים כי נוף הקמעונות השתנה מאז בצורה משמעותית, גם בצורת התחזקות קמעונאיות מקוונות כמו אמזון, וכן בשל התגברות התחרות מצד רשתות גדולות כמו וולמארט וטארגט, שהחלו גם כן למכור ציוד משרדי. בהתאם, שיחות המיזוג מדגישות את הקשיים איתן מתמודדות חנויות פיסיות, לראיה, המכירות בחנויות של סטייפלס בצפון אמריקה הפתוחות למעלה משנה לא צמחו מאז 2007, בעוד שבאופיס דיפו לא נרשמה צמיחה בתחום זה מאז 2006. במקביל, שתי החברות סוגרות ומצמצמות את גודל החנויות בארה"ב.
העסקה הפוטנציאלית בוודאי תזכה לתמיכה מצד חברת ההשקעות סטארבורד וליו (Starboard Value), שבבעלותה 6% מסטייפלס ו-10% מאופיס דיפו. בינואר היא אף דחקה בשתי החברות לשקול את האפשרות של מיזוג. במכתב שנשלח למנכ"ל סטייפלס רונלד סרג'נט, טענו בחברה החיסכון בעלויות כתוצאה מהמיזוג הזה עשוי להכפיל את הרווח התפעולי של החברה המשולבת.