אמזון תתחרה בהוליווד - מקימה אולפן סרטים
הסרטים יוצגו תחילה בבתי הקולנוע, ורק לאחר מכן יוצעו בשירות הסטרימינג של החברה. ההכרזה הזו פותחת חזית חדשה בתחרות של אמזון נגד נטפליקס, שהחלה אף היא לממן הפקת סרטים
- לראשונה בחייו: וודי אלן יכתוב ויביים סדרת טלוויזיה
- אמזון ונטפליקס, מאחוריכן: עליבאבא תפיק סרט קולנועי
- אמזון - החברה הפופולרית ביותר ב-2014 בארה"ב
ההכרזה של אמזון לא כללה פירוט של פרויקטים ספציפיים, אך ציינה כי הסרטים יוצגו תחילה בבתי הקולנוע, ורק לאחר מכן יוצעו בשירות הסטרימינג של החברה. "בעוד שבדרך כלל עוברים 39 עד 52 שבועות עד שסרטי קולנוע מגיעים לשירותים בתשלום. הסרטים המקוריים של אמזון יושקו בשירות פריים אינסטנט וידיאו בארה"ב בתוך 4-8 שבועות לאחר הבכורה שלהם בבתי הקולנוע", נכתב בהצהרה שפרסמה החברה.
ההכרזה הזו פותחת חזית חדשה בתחרות של אמזון נגד נטפליקס, שהחלה אף היא לממן הפקת סרטים. באוגוסט, מתוכננת נטפליקס להשיק את סרט ההמשך ללהיט "נמר, דרקון" מ-2000, שיוצע למנויים שלה במקביל להקרנתו בבתי הקולנוע של IMAX. עם זאת, האסטרטגיה של אמזון מעט שונה ובכוונתה להקרין את הסרטים קודם בבתי הקולנוע ורק לאחר זמן מקוצר להציע אותם בסטרימינג.
כמו כן, אמזון מינתה את טד הופ, ממייסדי חברת ההפקה גוד משין לתפקיד מנהל ההפקה של החטיבה. הופ יהיה אחראי על כל שלבי הפיתוח החל מקריאת התסריטים ועד לרכישת סרטים. "הקהל כבר יודע שאמזון העלתה את הרמה עם הפקות של תכניות, התמודדה עם תכנים נועזים בדרכים ייחודיות ושיתפה פעולה עם כישרונות עולים ומבוססים", מסר הופ.
עם זאת במגזין וריאטי דיווחו כי התקציבים של הסרטים של אמזון יהיו קרובים יותר לתקציבים של סרטים עצמאיים מאשר ללהיטים הוליוודים, וינועו בין 5 מיליון דולר ל-25 מיליון דולר לסרט.
במקביל, בשבוע שעבר פורסם כי וודי אלן חתם על חוזה עם אמזון, במסגרתו יכתוב ויביים עבורה את תכנית הטלוויזיה הראשונה שלו.