המטוס המלזי נמצא? "עצמים נצפו צפים בים"
יממה אחרי שמטוס אייר אסיה נעלם מהמכ"ם, ועליו 162 איש, טייסים אוסטרלים הבחינו בעצמים חשודים באזור החיפושים. ייתכן שמדובר בשברים
מפקד בסיס חיל האוויר האינדונזי בג'קרטה, דווי פוטרנטו, אמר כי נמסר לו שהעצמים נצפו ליד האי ננגקה, כ-1,120 קילומטרים מהמקום שבו אבד הקשר עם המטוס. "עם זאת, איננו יכולים להיות בטוחים עדיין שמדובר בחלקים ממטוס AirAsia", הדגיש, "כעת אנחנו נעים לאזור הזה, שם מזג האוויר מעונן".
החיפושים אחרי המטוס, שהושעו אמש עם רדת החשכה, חודשו עם אור ראשון. מוקדם יותר הבוקר אמר ראש סוכנות החילוץ וההצלה של אינדונזיה כי "בהתחשב במידע שבידנו, ההנחה היא שהמטוס התרסק בים ושקע לקרקעית". המטוס טס מעל סורביה, העיר השנייה בגודלה באינדונזיה, והיה במחצית דרכו ליעדו, סינגפור, כשנעלם מהמכ"ם.
מוקדם מדי לדעת מה אירע במטוס מדגם איירבוס A320-200, אך יש כמה אפשרויות. המטוס היה בשלב הבטוח ביותר של הטיסה כשנעלם - רק 10 אחוזים מההתרסקויות הקטלניות מ-2004 ועד 2013 אירעו כשהמטוס היה במצב של גובה שיוט, כך עולה ממחקר של בואינג שפורסם
התרחישים
המטוס נעלם בשעה שטס באזור עם מזג אוויר מעונן וסוער. עם זאת, מומחי תעופה טוענים כי טייסי חברות התעופה באזור כבר רגילים לטוס בתנאים אלה. המטוס היה אמור לנחות בסינגפור בשעה 08:30 בבוקר.
במטוס הנעדר היו 155 נוסעים - 149 מאינדונזיה, שלושה מדרום קוריאה, אחד ממלזיה, אחד מסינגפור ואחד מבריטניה - ושבעה אנשי צוות, שישה מאינדונזיה ואחד מצרפת. בין הנוסעים 16 ילדים ותינוק. טייס המטוס היה קפטן אירייאנטו, אזרח אינדונזיה, ולצדו היה טייס משנה, רמי עמנואל פלסל, אזרח צרפת. במטוס היו גם ארבע דיילות ומהנדס טיסה.
חברת התעופה "אייר אסיה" מסרה שהטייס הראשי היה בעל ותק של 6,100 שעות טיסה, ושטייס המשנה שלו בעל ותק של 2,275 שעות טיסה. ב-06:12 בבוקר, שעון מקומי, הטייס יצר קשר וביקש לעלות לגובה של 38 אלף רגל. ארבע דקות לאחר מכן טיסת QZ 8501 עדיין
הייתה על המכ"מים. בשעה 06:18 המטוס נעלם מהמכ"מים.
בתחילת השנה נעלמה טיסה MH370 של "מלזיה איירליינס", ועל סיפונה 239 בני אדם. היא נעלמה כשעה אחרי שהמריאה מקואלה לומפור לבייג'ינג, ובהמשך התברר כי סטתה מהמסלול לעבר לב האוקיינוס ההודי. החוקרים קבעו ששם התרסקה, אף ששרידי המטוס או גופות לא נמצאו למרות מבצע חיפושים חסר תקדים בהיקפו.