הסיגריה החדשה: עם טבק, בלי עשן
ריינולדס אמריקן מתכננת להשיק את "רבו" - סיגריה שתחמם את הטבק אך לא תשרוף אותו; מה היתרונות שלה?
יצרנית הסיגריות 'ריינולדס אמריקן' הודיעה למשקיעים שלה כי בכוונתה להשיק בינואר סיגריה חדשה שתתחמם אבל לא תשרוף טבק, ותצמצם את זיהום האוויר שהעישון שלה גורם.
- האמריקאים נטשו את הסיגריות, הממשל הפסיד מיליארדים
- ריינולדס תשלם 23.6 מיליארד דולר לאלמנתו של מעשן
- רוצים להפסיק לעשן? תעשנו את הסיגריות האלה
הסיגריה החדשה, שתיקרא 'רבו' (Revo), היא גרסה שמותגה מחדש של מוצר שהשיקו בריינולדס כבר לפני שני עשורים, בשם 'אקליפס'. המוצר הזה אמנם נכשל, אך כעת מעריכים בחברה שהסיגריה החדשה תמשוך את המעשנים שאינם מחבבים את הסיגריות האלקטרוניות, אך בכל זאת מחפשים חלופה לעישון המסורתי.
ב"וול סטריט ג'ורנל" מדווחים שהסיגריה כוללת קצה שכאשר מדליקים אותו הוא מחמם את הטבק ולא שורף אותו, כך שהסיגריה משחררת אדים בניחוח טבק ולא את העשן הרגיל של הסיגריות.
רבו תושק לראשונה בוויסקונסין, ואם תזכה להצלחה יורחבו המכירות גם לשווקים נוספים.
'פיליפ מוריס אינטרנשיונל', יצרנית הסיגריות השנייה בגודלה בעולם במכירות, פיתחה מוצר דומה בשם iQos ומתכוונת להתחיל בקרוב למכור אותו מחוץ לארה"ב.
מנכ"לית ריינולדס, סוזאן קמרון, אמרה ל"וול סטריט ג'ורנל" כי היא מקווה שמינהל התרופות והמזון הפדראלי (FDA) יעניק לסיגריות החדשות מעמד של מוצר טבק שכולל סיכוני בריאות מופחתים לעומת הסיגריות הרגילות. בדרך כלל קבלת אישור מסוג זה אורכת מספר שנים.
השקת המוצר החדש מגיעה לאחר שנרשמה האטה במכירות של סיגריות אלקטרוניות. לפי נתוני חברת המחקר IRI, השנה חלה ירידה של 7% במכירות, זאת לאחר שב-2013 המכירות זינקו ביותר מ-50%,.
בריינולדס ילוו את השקת המוצר החדש בקמפיין שיווקי, שידגיש את הטכנולוגיה שמבטיחה שהמעשנים יסבלו פחות מריח העשן.