אחרי 40 שנות התקשרות: מקדונלד'ס תוציא מסניפיה את הקטשופ של היינץ
ענקית המזון המהיר לא רוצה קשר עסקי עם החברה שבראשה עומד מנכ"ל ברגר קינג לשעבר ברנרדו היס. מי המרוויחה העיקרית מכך?
מקדונלד'ס, רשת המזון המהיר הגדולה בעולם תחדל להשתמש בקטשופ של היינץ לאחר 40 שנות התקשרות, זאת ברקע מינויו של מנכ"ל ברגר קינג העולמית ברנרדו היס (43) למנכ"ל חברת היינץ. היס הברזילאי מכהן גם כסגן יו"ר דירקטוריון ברגר קינג.
- 13 עובדות מדהימות על רשת מקדונלד'ס
- מקדונלד'ס: הרווח עלה ב5% - ההכנסות מתחת לצפי
- הבעלים של מקדונלד'ס מכר דירה בכ-20 מיליון שקל
בשבוע שעבר אישרה מקדונלד'ס כי התחילה בתהליך של מעבר למפיצי קטשופ חדשים. "כתוצאה משינויים בהנהלת היינץ החלטנו להעביר את עסקינו לספקים אחרים", כך לפי הודעת ענקית המזון המהיר שבסיסה באוק ברוק, אילינוי.
ביוני האחרון ברקשייר הת'אוויי של וורן באפט וקרן ההשקעות 3G קפיטל מברזיל השלימו את רכישת היינץ, יצרנית הקטשופ הגדולה בעולם, ב־28 מיליארד דולר, ומינו את היס למנכ"ל. זאת לאחר שבאוקטובר 2010 רכשה הקרן הברזילאית את ברגר קינג ב־4.1 מיליארד דולר.
עם זאת, הפסקת הקשר עם מקדונלד'ס אינה צפויה לגרום לפגיעה קשה בהיינץ, שכן רק חלק קטן מסניפיה בארה"ב, בפיטסבורג ובמיניאפוליס משתמשים בקטשופ שלה. מחוץ לארה"ב עסקיה של היינץ עם מקדונלד'ס מסועפים יותר.
מי שעשויות להרוויח מהמהלך הן המתחרות של קטשופ היינץ, האנט'ס שבבעלות קונאגרה ודל מונטה.
קנייה חזקה | קנייה | המתן | מכירה | מכירה חזקה |
היינץ איבדה לראשונה את האחיזה במקדונלד'ס לאחר שלא הצליחה לעמוד בביקושים לקטשופ בשל מחסור בעגבניות בראשית שנות השבעים. המשימה לזכות שוב באמונה של מקדונלד'ס היתה קשה, או כהגדרת בכיר בהיינץ שהתראיין בנושא ל"וול סטריט ג'ורנל", "מרתון, ולא ספרינט".
מאז מונה למנכ"ל ברגר קינג היס הוריד מחירים, רענן את התפריט והשיק קמפיין אגרסיבי במסגרת הניסיונות להתחרות בהצלחה רבה יותר ביריבה הוותיקה מקדונלד'ס.