בואינג מעריכה: הדרימליינר ישוב לטוס בקרוב
יצרנית המטוסים מדווחת כי רשות התעופה האמריקאית תאשר בקרוב את הסוללה החדשה, שאמורה להיות עמידה בפני התלקחות
- בואינג: בזמן שהדרימליינר עדיין מקורקע - מרכיבים דגם חדש
- החלום הרע נמשך: יפן מקרקעת את הדרימליינר לאחר נחיתת אונס
- החלום מתרסק: אחרי יפן - גם ארה"ב ואירופה מקרקעות את הדרימליינר
הרגולטורים קרקעו בינואר את כל 50 מטוסי הדרימליינר שנמצאים בשימוש בחברות התעופה בעולם, זאת לאחר שהסוללה התלקחה בטיסה של ג'פן איירלינס, ובחברת אול ניפון דיווחו כי הסוללה נמסה.
בואינג קיבלה כבר את אישור מינהל התעופה הפדראלי (FAA) לערוך טיסות ניסוי עם הסוללה החדשה, והיום דיווחו בחברה כי בכוונתם לעטוף את הסוללה המחודשת בקופסת פלדה שתכלול גם בידוד, חומר עמיד בחום וחורי קידוח שימנעו צבירת לחות.
"אם נבחן את התהליך הנורמלי והאופן שבו אנחנו עובדים עם מינהל התעופה, וגם אם נבחן את הבדיקות שעוד מצפות לנו, הגיוני לצפות שהמטוסים יחזרו לפעילות כבר בתוך שבועות ולא חודשים", מסר המהנדס הראשי של המטוס, מייק סינט במסיבת עיתונאים שנערכה בטוקיו.
עם זאת, מינהל התעופה היפני ביטל את התחזית של סינט, וטען כי עוד מוקדם לקבוע מתי יחזרו המטוסים לפעילות. החקירות שמבצעות הרשויות היפניות והאמריקאיות עדיין נמשכות. אולם סינט ציין כי החקירות ככל הנראה לא יצליחו לעולם לחשוף את הסיבה לכשלים. "מכיוון שלא מצאנו סיבה בסיסית אחת. בחנו את כל הגורמים שיכולים להשפיע על הסוללה והצבנו טווח רחב של פתרונות", הדגיש.
לדבריו, חבילת הסוללות החדשה יכולה לשרוד 80 כשלים אפשריים הכוללים את כל תרחישי הבעיות שמהנדסי בואינג הצליחו לחשוב עליהם. עוד ציין כי בואינג עברה כבר שליש מתהליך אישור הסוללה החדשה.