קרפור מכרה את הפעילות שלה בקולומביה תמורת 2 מיליארד יורו
הרוכשת היא Cencosud, הרשת הקמעונאית הגדולה בצ'ילה. הרקע לעסקה: קרפור הגיעה למסקנה שלא תצליח להגיע לעמדות מפתח בשוק המקומי
הרשת הקמעונאית הגדולה בצ'ילה Cencosud ואחת המובילות באמריקה הלטינית רוכשת את הפעילות הקולומביאנית של קרפור, כך מדווחת היום (ו') סוכנות הידיעות "בלומברג". שווי העסקה – 2 מיליארד יורו ועל פי הדיווח החלטה למכור את הפעילות התקבל לאחר שקרפור הגיעה למסקנה שלא תצליח להגיע
קרפור פתחה את סניפה הראשון בקולומביה ב-1998 והחלטה שלה למכור את הפעילות המקומית הפתיעה את האנליסטים אך באותה נשימה הם ברכו על ההחלטה המשתלבת באסטרטגיה של קרפור להתמקד בשווקים בהם האחיזה שלה חזקה יותר. ג'יימס גרזיניק מחברת ייעוץ ג'פריס אינטרנשיונל מציין בשיחה עם "בלומברג" כי המחיר שקרפור קיבלה גבוה ממחיר השוק ומשקף את הצמיחה של ענף הקמעונאות בקולומביה המתפתחת בקצב מהיר יותר מזה של מקסיקו, ברזיל וארגנטינה.
לקראת העסקה זינקו מניות קרפור ב-8.3% והגיעו לשיא מאז ה-30 לאוקטובר. המחיר שמשלמת Cencosud כולל גם את החוב של קרפור קולומביה המוערך ב-200 מיליון יורו. מוקדם יותר הודיעה הרשת על הפסקת פעילות בסינגפור ויוון ועל כוונתה למכור את סניפיה בכמה ממדינות מזרח אירופה. ג'ורג' פלסאט, מנכ"ל הטרי של הרשת הבהיר כי בכוונתו לצאת מכל מדינה בה לקרפור אין אפשרות להפוך לשחקן מרכזי. על הפרק מכירת אחזקות בטורקיה או לחלופין חבירה לשותף אסטרטגי במדינה.