זעם בסין: השלטונות משקיעים בפרויקטי ראווה ולא בתשתיות
השיטפונות הקשים שהביאו למותם של עשרות תושבים בבייג'ינג עוררו ביקורת קשה כלפי הממשלה, שמשקיעה בבניינים מפוארים ובכבישים מהירים, אך לא במערכות ניקוז מתקדמות. היקף הנזקים עד כה נאמד ב־1.5 מיליארד דולר
סופת גשמים שגרמה לשיטפונות קשים בבירת סין בייג'ינג הביאה בעקבותיה סערה דומה של ביקורת על מוכנות הרשויות לאסונות טבע ועל מצב התשתיות בעיר, ומדגישה חוסר אמון הולך וגובר של הסינים ליכולת הממשלה לנהל משברים דווקא בתקופה של האטה כלכלית.
הגשם שפקד את בייג'ינג בשבת האחרונה היה הכבד ביותר זה 60 שנה. 460 מ"מ שירדו במשך כעשר שעות גרמו להצפת כבישים ודירות, מכוניות והולכי רגל נלכדו בזרמים כבדים ומכסי ביוב השתחררו. רק אתמול בבוקר התבררו הממדים המלאים של השיטפונות, שגבו עד כה את חייהם של 37 בני אדם וגרמו לנזקים בשווי מוערך של 1.5 מיליארד דולר. רוב ההרוגים מתו בטביעה וחלקם התחשמלו למוות או נהרגו בקריסת בניינים. 500 טיסות בוטלו בשל הגשם ו־80 אלף בני אדם נתקעו בנמל התעופה של בייג'ינג. התחבורה בחלקים גדולים של העיר שותקה, פעילות כמה מהקווים של הרכבת התחתית הופסקה לשעות וחלק של האוטוסטרדה המובילה מחוץ לעיר הוצף לחלוטין ונשאר סגור גם אתמול.
בעוד הצבא מוזעק לסייע בחילוץ ובשיקום, הגולשים הסינים, שמונים יותר מחצי מיליארד בני אדם, הציפו את הרשת בטענות קשות כלפי מחדלי הממשלה, ובעיקר על רמת התשתיות הלא מספיקה. אפילו כלי התקשורת הרשמיים והמצונזרים הצטרפו לביקורת ותהו למה מרכז החיזוי של סין אינו מספק התראות שיטפונות דרך SMS שהיו עשויות למנוע חלק ממקרי המוות. המרכז אמר בתגובה כי אין בידיו הטכנולוגיה הדרושה. גולשים רבים טענו כי פקידי ממשל מעדיפים להשקיע כספי ציבור בפרויקטי ראווה, כמו בניינים מפוארים וכבישים מהירים, אך לא במערכות ניקוז עמידות לשיטפונות.
פאנגשאן, הרובע שבו נרשמו מרבית ההרוגים והנזק הרב ביותר, הוא אזור כפרי ברובו במערב השטח המוניציפלי של בייג'ינג. התמ"ג לנפש בו הוא כמחצית מהממוצע בבייג'ינג. האסון מדגיש את הפיתוח הכלכלי הבלתי אחיד, כאשר אזורים עשירים נמצאים מרחק קילומטרים ספורים מקהילות שהושארו מאחור. בפאנגשאן נמצא גם אתר המערות של אדם פקינג, אתר מורשת עולמית שבו נמצאו כמה משרידי האדם המוקדמים בעולם, בני כ־750 אלף שנה. לאתר נגרם נזק שהיקפו עדיין אינו ברור.
בתוך כך, גולשים התלוננו אתמול גם על האיפול שהוטל בתקשורת הרשמית על יום השנה לתאונת הרכבת המהירה בוונג'ואו בשנה שעברה, שבה נהרגו 40 בני אדם. ההתנגשות עוררה בשעתה תגובות זעם דומות על הפיתוח המהיר של פרויקטים כמו רכבות מהירות - המזלזל בצורכי בטיחות.