$
תעשייה ופיננסים

קאדילק תנסה לחזור לשליטה בשוק היוקרה בארה"ב

יצרנית מכוניות היוקרה האמריקאית נלחמת ראש בראש במרצדס-ב.מ.וו: השיקה את ATS - דגם היוקרה הראשון שלה זה 25 שנה

סוכנויות הידיעות 23:4123.07.12

ג'נרל מוטורס, ענקית הרכב האמריקאית, הציגה בג'ורג'יה את דגם הקדילק הקומפקטי הראשון שלה זה 25 שנה. קאדילק ATS נועדה להחזיר לחברה את מושכות השליטה בשוק היוקרה האמריקאי ולסייע לה להתחרות במרצדס־ב.מ.וו, שנטלה את ההובלה לאחרונה. לפי דיווח של סוכנות בלומברג, הדגם החדש של קאדילק ישווק החל משנה זו, כאשר במהלך 2013 יתווספו אליו גרסאות שונות.

 

אנליסטים הביעו לא מעט ספקות לגבי המהלך שבו קאדילק נכנסת לנישה של מרצדס Class־C וב.מ.וו סדרה 3. "אם המחיר יהיה דומה לזה של האירופים וגם התשלום החודשי יהיה דומה, יהיה קשה מאוד לזכות בנתח שוק משמעותי", אמר בראיון טלפוני לסוכנות בלומברג טום ליבי, אנליסט בכיר של שוק הרכב בחברת ר.ל פולק ושות'. עם זאת, הוא ציין שמדיניות המחירים שנבחרה עד כה נכונה וכי יש לעקוב אחר השוק.

 

 צילום: בלומברג

 

הדגם החדש, שיגיע לאולמות התצוגה כבר בספטמבר הקרוב, צפוי לעלות כ־33 אלף דולר בגרסתו הבסיסית, זאת בעוד שמרצדס עולה כ־35 אלף דולר וב.מ.וו עולה 36 אלף דולר. דגם הפרימיום יעלה 49 אלף דולר, ולכל דגם תוצע גם אופציה של ליסינג עם תשלום חודשי של החל מ־390 דולר לחודש.

 

דון באטלר, סמנכ"ל קאדילק, הדגיש כי "לא מתוכננת מלחמת מחירים מול ב.מ.וו ומרצדס". מנכ"ל ג'נרל מוטורס דן אקרמן העריך שקאדילק ATS תהפוך את המותג לגלובלי יותר ותזכה לפופולריות לא רק בארה"ב, אלא גם בסין. היעד שהציבה החברה לעצמה הוא מכירת 15 אלף מכוניות השנה ו־60 אלף מכוניות ב־2013.

 

קאדילק, שמאז ראשית המאה הקודמת הפכה לאחד מסמלי היוקרה, הפסיקה לייצר דגמים קומפקטיים ב־1988 והדגם העירוני האחרון שלה, קימארון, הוכרז כמכונית הגרועה ביותר של כל הזמנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x