שפל של חצי שנה בסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן
סנטימנט הצרכנים נפל ל-73.2 נקודות בסוף יוני, לעומת קריאה של 79.3 נקודות בסוף מאי. הקריאה המוקדמת לחודש יוני עמדה על 74 נקודות
ההידרדרות בכלכלה האמריקאית נמשכת: סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ורויטרס ירד בסוף יוני לרמה הנמוכה מזה שישה חודשים על רקע הירידות החדות בשוקי המניות וחולשה בכלכלה. בסוף יוני רשם סנטימנט הצרכנים קריאה של 73.2 נקודות, לעומת קריאה של 74 נקודות באומדן המקדמי שפורסם
ההידרדרות המשעותית ביותר בקרב הצרכנים הייתה דווקא בקרב משקי בית עם הכנסה גבוהה של מעל ל-75 אלף דולר בשנה. הסנטימנט בקרב משקי בית עם הכנסה נמוכה השתנה רק במעט.
"למרות שהרמה הכללית של סנטימנט הצרכנים גבוהה כעת מהשפל שנרשם בקיץ שעבר - עדיין הנתונים מלמדים על האטה בצמיחה, לא מיתון - הגרוע הוא שתוכניות הרכישה של בעלי ההכנסות הגבוהות ירדו בצורה חדה", אמר ריצ'ארד קורטין, אחד מעורכי סקר סנטימנט הצרכנים.
המדד העוקב המספק אינדיקציה להרגלי הקנייה של מוצרים בני קיימא ירד לרמה של 125 נקודות מ-132 נקודות בחודש שעבר.
הצרכנים שמעו מאז סוף החודש שעבר בעיקר חדשות שליליות על ההתפתחויות בכלכלה הגדולה בעולם. כעת, כשנדרשו לסוגיית הציפיות שלהם לגבי שיעור האבטלה, מרביתם צפו עלייה בשיעור האבטלה ולא ירידה.