אמון הצרכנים בארה"ב עלה בפברואר יותר מהצפוי לשיא של שלוש שנים
הסקר הראה כי לראשונה זה שש שנים משקי הבית דיווחו כי הם יותר אופטימיים לגבי הכלכלה האמריקאית, דבר המגביר את הסיכויים שההוצאה הפרטית תמשיך לתמוך בצמיחה
אמון הצרכנים האמריקאים עלה בחודש פברואר לשיא של שלוש שנים לאחר שהירידה באבטלה סייעה להתגבר על החששות מעליית מחירי המזון והדלק.
המדד הסופי של תומסון רויטרס/אוניברסיטת מישיגן עלה ל-77.5, יותר מהתחזית החציונית של הכלכלנים בסקר בלומברג, מ-74.2 בינואר. משרד המסחר
הסקר הראה כי לראשונה זה שש שנים משקי הבית דיווחו כי שמעו יותר חדשות אופטימיות על הכלכלה מאשר פסימיות, דבר המגביר את הסיכויים שההוצאה הפרטית תמשיך לתמוך בצמיחה. במקביל, זינוק בהוצאות הדלק בגלל המצב במזרח התיכון מאיים להגביל את ההתלהבות.
"בהחלט ראינו זינוק בנתוני האמון בהתאם לעליות בשווקים הפיננסיים ולהתאוששות בכלכלה, במיוחד לשיפור בשוק העבודה", אמר ג'ים או'סאליבן, כלכלן עולמי ראשי מ-MF גלובל בניו יורק. "זה קצת מפתיע לאור המתיחות הגיאופוליטית.