$
בשולי החדשות

חג מולד לבן: הסופה גרמה הפסדים של מיליארד דולר

בעקבות סופת השלגים שפקדה את ארה"ב בסוף השבוע תנועת הקונים בחנויות ירדה ב-13.1% בתקופת הקניות הקריטית לקמעונאים

סוכנויות הידיעות 21:3629.12.10
רשתות הקימעונאות הפסידו כנראה מיליארד דולר במכירות שלאחר חג המולד בעקבות סופה שפקדה את ארה"ב במהלך סוף השבוע של החג.

 

רשת החנויות והקניונים שופרטרק (ShopperTrack) שלה יותר מ-70,000 חנויות וקניונים, מעריכה כי תנועת הקונים ב-26 בדצמבר הייתה 11.2% פחות ממה שיכלה
להיות אילולא הסופה.

 

"הסופה של 2010 ברחבי צפון מזרח ארה"ב עצרה כמעט את כל הביקורים בחנויות ואת הוצאות הצרכנים במהלך תקופה מכרעת עבור הקמעונאים," אמר מייסד שופרטרק, ביל מרטין לסוכנויות הידיעות. בצפון-מזרח המדינה ירדו המכירות ב-6.1% ביום ראשון.

 

יום שני היה גרוע במיוחד. רוב הקונים הפוטנציאלים היו תקועים בגלל השלג או שניסו לפלס דרכם בסופה. שופרטרק מעריכה כי החנויות של הרשת ברחבי ארה"ב חוו ירידה של 13.9% בכמות הקונים לעומת הממוצע שהיה צפוי אילולא הסופה.

 

בצפון-מזרח ארה"ב שהוכה בכמויות שלג של כ-50 סנטימטר ירדה התנועה של הקונים ב-42.9% ב-27 בדצמבר בהשוואה לשנה שעברה.

 

בהתחשב בעובדה שהתחזיות לנתוני המכירות ב-26 ו-27 בדצמבר מוערכים ב-10 מיליארד דולר, הרשת מעריכה כי ההשפעה על המכירות תהייה ירידה של כ-10% ברחבי ארה"ב. זאת אומרת שכמיליארד דולר בהוצאות קונים נדחו במהלך התקופה של שני הימים.

 

"בנקודת הזמן הזאת הרעיון של הפסד פוטנציאלי של מיליארד דולר במכירות גורם לתעשייה לעצור את נשימתה בציפייה", אמר מרטין, "למרות שאנחנו מאמינים שתהיה התחזקות במכירות במהלך השבוע כאשר צרכנים יפלסו דרכם החוצה מן השלג, יהיה מעניין לראות אם רמת המכירות תעלה בזמן כדי להגדיל את המכירות בחודש דצמבר ובעונת החגים בכלל".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x