וול־מארט וגאפ משיקות חנויות מקוונות בסין
הקמעונאית הגדולה בעולם וענקית האופנה מושפעות מההערכות שלפיהן בתוך חמש שנים תיהפך סין לשוק השני בגודלו בעולם למכירות מקוונות. גאפ היא הקמעונאית הראשונה שמשיקה חנות באינטרנט במקביל לפתיחת חנות אמיתית
וול־מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, מתכוונת להשיק רשת חנויות מקוונות בסין. המהלך - שבמסגרתו יימכרו באינטנרנט מוצרי חנויות סאמ'ס קלאב שמפעילה וול־מארט בסין - נתפס כסימן לעניין ההולך וגובר מצד הקמעונאים העולמיים במכירות מקוונות בשוק הסיני המשגשג, כך על פי "פייננשל טיימס".
אדוארדו
ההערכות בוול־מארט הן שסין תעקוף את יפן ובריטניה בתוך חמש שנים ותיהפך לשוק השני בגודלו בעולם למכירות מקוונות, מאחורי ארה"ב. היקף המכירות צפוי להיות 230 מיליארד דולר, וזאת לעומת 490 מיליארד דולר בארה"ב.
וול־מארט לא לבד. גם ענקית האופנה גאפ מתכוונת להקים אתר מכירות מקוונות שיוקדש לשוק הסיני, כבר בחודש הבא, במהלך משלים לפתיחת החנות הראשונה של הרשת במדינה. יריבתה של גאפ, חברת ההלבשה יוניקלו (Uniqlo) היפנית, החלה כבר בשנה שעברה במכירות מקוונות בסין, בעוד שאדידס פתחה חנות מקוונת באוגוסט האחרון.
המיזמים המקוונים של הקמעונאים מושפעים מההערכות שלפיהן שוק המסחר האינטרנטי בסין ימשיך לצמוח בקצב אדיר. בשנה שעברה זינקו המכירות באינטרנט ב־117% והסתכמו ב־39 מיליארד דולר. "כשני שלישים מהסינים מחוברים לאינטרנט פחות משלוש שנים, ומחציתם אפילו פחות משנתיים. בעבר לקח כשלוש שנים מהרגע שאדם החל לגלוש באינטרנט עד שנהפך לצרכן מקוון", נכתב בדו"ח של חברת הייעוץ מקינזי, העוסק בהרגלי השימוש של אזרחי סין באינטרנט. "בהנחה שיחס ההמרה הזה יימשך, עשרות מיליוני קונים חדשים בסין מחכים מעבר לפינה".
נכון להיום, אחד מכל ארבעה מתוך 400 מיליון משתמשי האינטרנט בסין רוכשים מוצרים שונים דרך האינטרנט.
וול־מארט מסרה כי תשתמש בפלטפורמת האינטרנט שלה עבור השירות החדש, שיכלול משלוחים ומידע על זמינות המוצרים בחנויות השונות. גאפ תעבוד עם שותפה מקומית שתטפל בהפצת ובאספקת ההזמנות. גאפ היא ככל הנראה הקמעונאית הראשונה שמשיקה חנות מקוונת במקביל לפתיחת חנות אמיתית.