בלנקפיין: "הסערה התקשורתית לא נוחה ולא מפתיעה"
מנכ"ל גולדמן זאקס לעובדים: "התלונה של ה-SEC טוענת שעובד אחד שלנו היטעה שני לקוחות אלא שגם אנחנו הפסדנו כסף בעסקה הזו. מעולם לא סלחנו לעובד על התנהגות בלתי חוקית של אחד העובדים. נתמודד עם התלונה באמצעות העובדות"
מנכ"ל גולדמן זאקס לויד בלנקפיין אמר היום, שהסערה בנוגע להאשמות ההונאה שהיפנה לעבר החברה ה-SEC הינה לא נוחה אך עודד את העובדים להישאר ממוקדים בתקופה הקרובה.
בלנקפיין, בהצהרה ראשונה מאז התפוצצה הפרשה ביום שישי, אמר לעובדים בהודעה מוקלטת שנשלחה אליהם, כי החברה
אנליסטים אמורים לשוחח עם המנכ"ל בעת דיווח תוצאות החברה מחר, (שלישי), והוא אמור גם להעיד בתת ועדה של הסנאט בשבוע הבא.
להלן חלק מדברי המנכ"ל לעובדים:
"כאן לויד מדבר אליכם ביום ראשון מניו יורק. ברצוני לעדכן אתכם והלודיע לכם שנקטנו בכל הצעדים הנדרשים כדי להגן על החברה ושמה הטוב.
בזמן שאנו מתכוננים לפתיחת השווקים ברחבי העולם, אני רוצה להזכיר לכולכם מה הערכים שהינחו אותנו תמיד: עבודת צוות, מצויינות ושירות ללקוחות.
הסיקור התקשורתי הנרחב על תלונת רשות ני"ע הוא לא נוח אך בהינתן הזעם הציבורי שהופנה כנגד הסקטור הפיננסי זה לא מפתיע.
עם זאת, חשוב להבין את צעדי ה-SEC בהקשר הנכון. ליבת התלונה היא שעובד מסויים היטעה שני לקוחות בכך שלא גילה להם על תפקידו של צד שלישי בעסקה. אנו הפסדנו כסף באותה עסקה בדומה ללקוחותינו.
אחזור על מה שכבר שמעתם פעמים רבות בעבר: גולדמן זקס מעולם לא סלח על פעילות בלתי חוקית שנעשתה בידי אחד מהעובדים. בינתיים, היו בטוחים שהצוות הגלובלי שלנו לרבות מועצת המנהלים, עובדים כדי להתמודד עם התלונה באמצעות העובדות.
כאשר תחזרו לעבודה ביום שני, אני מבקש ממכם לשמור על מיקוד בלקוחות שהיה הבסיס להצלחת החברה ב-140 השנים האחרונות.
עמדנו באתגרים בעבר והגבנו באמצעות הכישורים שלנו והמיקוד בלקוחות. נעשה זאת גם עכשיו".
בתוך כך פורסם הערב בבלומברג בהתבסס על מקורבים לנושא, כי בצמרת ה-SEC היה רוב של 3 מול 2 להגשת התביעה נגד הבנק. יו"ר הרשות צידדה במהלך יחד עם הדמוקרטים לואיס אגילר ואליס וולטר. מנגד, הרפובליקאים קת'לין קייסי וטרוי פארדס הצביעו נגד ההחלטה. דובר הרשות סרב להגיב בנושא.