המכירות הקמעונאיות למרץ בשיא של העשור האחרון: עלו ב-9.1%
המכירות השתפרו בין היתר הודות לחג הפסחא שחל מוקדם יותר השנה והתאוששות בשוק העבודה אך הצפי לאפריל מתון יותר
הרשתות הקמעונאיות המובילות בארה"ב רשמו עליות שיא במרץ בסיוע עונתיות, (חג הפסחא חל מוקדם יותר השנה) ושיפור בשוק העבודה, במה שמהווה הסימן החיובי ביותר לביקושי צריכה פרטית.
המכירות בחנויות הפתוחות לפחות שנה צמחו ב-9.1% במרץ. הקפיצה החודשית הגבוהה ביותר מאז שרויטרס
מעל 90% מתוך 28 הרשתות הקמעונאיות עקפו את התחזיות. בכירים ברשתות כמו מייסיס וטרגט הזהירו, כי קפיצה גבוהה במרץ עשוייה לבוא על חשבון המכירות לאפריל.
אלא שאנליסטים וכלכלנים שמסתכלים על החודשיים יחדיו, אומרים כי מדובר באיתות להאצה של הצריכה הפרטית. "גם אם מנטרלים את עונתיות חג הפסחא נראה שהחודש החולף היה טוב מפברואר", אמר דאג קון, אנליסט אשראי בהקסגון ני"ע. "במלים אחרות, קורה כאן משהו מחוץ לחג הפסחא".
מייקל ניימירה, כלכלן ראשי במועצת מרכזי הקניות, אמר כי המכירות בחנויות זהות עלו ב-9% במרץ וצופה שהמכירות לאפריל יהיו יציבות או יצביעו על ירידה של 3%.
"אני חושב שאנו רואים שיפור בר קיימא" ,הוא אמר. "זה לא יהיה 9%, אולי 4%". מניות הרשתות הקמעונאיות עלו ב-0.9% ביום חמישי בהשוואה לירידה של 0.3% בלבד במדד S&P. בתי הכלבו רשמו את השיפור החד ביותר במרץ, בעליה של 12.3% אך הזהירו כי התוצאות לאפריל יהיו מתונות יותר. מייסיס אמרה כי המכירות בחנויות הזהות עלו ב-10.8% במרץ לעומת צפי אנליסטים לעליה של 7.9%.