אמון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע במרץ
המדד של רויטרס ואניברסיטת מישיגן ירד ל-72.5 נקודות לאחר שעמד על 73.6 נקודות בפברואר ולעומת צפי ל-74 נקודות
מדד אמון הצרכנים לאמצע חודש מרץ נחלש לפי רויטרס ואוניברסיטת מישיגן והצביע על חשש מהתחזית לשוק העבודה השברירי, (למרות אובדן משרות נמוך מהצפוי שדווח לאחרונה).
המדד ירד ל-72.5 נקודות במרץ לעומת 73.6 נקודות בפברואר. כלכלנים שנסקרו על ידי מרקטווץ' ובלומברג ציפו
לשם השוואה, המדד עמד על 88.8 נקודות בממוצע בתקופה של ההתרחבות הכלכלית מסוף 2001 ועד דצמבר 2007. רכיבי התנאים הנוכחיים ובייחוד הציפיות ירדו והפגינו חולשה: רכיב התנאים ירד ל-80.8 נקודות לעומת 81.8 נקודות בפברואר.
רכיב הציפיות הוא המרכזי ביותר במדד והצביע על חולשה הצפוייה בהמשך בירידה ל-67.2 נקודות לעומת 68.4 נקודות בפברואר. רכיב התחזית הכלכלית ל-12 החודשים הקרובים ירד ל-74 נקודות לעומת 80 בפברואר. ציפיות האינפלציה מתונות והסתכמו ב-2.8% לשנה הקרובה לעומת ציפייה לאינפלציה של 2.7% שנרשמה בפברואר.
למרות הירידות והחשש לגבי שוק העבודה, המדד היה קרוב לממוצע של החצי שנה האחרונה והיה גבוה מהרמות שאליו ירד לפני שנה - במרץ 2009 המדד צנח ל-57.3 נקודות. בניגוד לירידה באופטימיות הצרכנים, מוקדם יותר היום דווח על גידול מפתיע במכירות הקמעונאיות לפברואר, בנתון שמחזק את התקווה לצמיחה בת קיימא.