המכירות הקמעונאיות בארה"ב עלו במפתיע בפברואר
הרכישות צמחו ב-0.3% בהובלת חנויות האלקטרוניקה. הצרכנים התגברו על הסופות בדרכם להצטייד בסחורה ליום האהבה ולקראת האביב
המכירות הקמעונאיות טיפסו במפתיע בפברואר כאשר הצרכנים היו צריכים לחצות סופות שלגים כדי להגיע לקניונים ואותתו על נכונותם לתרום לצמיחה העתידית.
הרכישות צמחו ב-0.3% - העליה הרביעית בחמשת החודשים האחרונים - לפי דיווח של לשכת המסחר מהיום בוושינגטון. הנתונים לחודשיים
דיווח משבוע שעבר הצביע על אובדן נמוך מהצפוי של משרות לפברואר ואותת על כך שהכלכלה על סף האצה בהתפתחות שעשוייה לתדלק צריכה בחודשים הקרובים. מייסיס היתה אחת הרשתות שעלתה על הציפיות בחודש החולף כאשר הצרכנים התגברו על מזג האוויר בדרכם לרכוש מתנות ליום האהבה ולהצטייד בסחורה לקראת האביב, מה שאומר שההתרחבות הכלכלית גבוהה מקצב הגידול בייצור.
המכירות הקמעונאיות היו אמורות ליפול ב-0.2% לפי תחזיות של 77 כלכלנים בבלומברג שנעו בין ירידה של 1 לעליה של 0.9%. לשכת המסחר עידכנה את הנתון לינואר לעליה של 0.1% בהשוואה לעליה של 0.5% שדווחה קודם לכן. הרכישות בנטרול המכוניות היו אמורות לעלות ב-0.1% לפי הסקר שלעיל.
10 מתוך 13 הקטגוריות עלו בחודש החולף בהובלת האלקטרוניקה. הרכישות בחנויות מכשירי החשמל צמחו ב-3.7% - העליה הגבוהה מאז ינואר 2009. התקבולים בבארים ובמסעדות עלו ב-0.9% - הגידול החד ביותר מאפריל 2008. מכירות המכוניות ירדו ב-0.2% בהמשך לירידה של 1.5% בינואר. הסופות ששברו שיאים בחלק מערי החוף המזרחי הפכו את אולמות התצוגה לבלתי נגישות בחלקן כאשר הריקול של טויוטה העיב אף הוא על השוק.