עובדי טויוטה הזהירו ב-2006 מפני "הקרבת הבטיחות לטובת התחרותיות"
טויוטה מסרה לקונגרס מכתב ששלחו העובדים להנהלה ובו נטען שהיא מסכנת את בטיחות המכוניות בהעסקת עובדים לא מיומנים לטווח קצר
טויוטה העבירה לקונגרס בארה"ב מכתב שכתבו עובדים יפנים של החברה כבר ב-2006 ובו הם הזהירו, כי קיצוצי עלויות אגרסיווים שחקו את איכות המכוניות.
המכתב נשלח על ידי אגוד עובדים קטן ודיסידנטי, ומוען אל Katsuaki Watanabe, לשעבר מנכ"ל החברה והאשים את החברה ב"הקרבת הבטיחות"
טויוטה מסרה את המכתב למחוקקים לבקשתו של אדולפוס טאונס, הדמוקרט מניו יורק שעומד בראשות ועדת הפיקוח והרפורמה הממשלית של בית הנבחרים, אחת משורה של ועדות שחוקרות את ההאצה הפתאומית של מכוניות החברה.
גם לאחר שתוקנו כ-9 מיליון מכוניות, התקבלו השבוע שני דיווחים על רכבים שיצאו משליטה, אחד בכביש מהיר ואחד ביציאה מחניה. למרות התקלות, מתחילת מרץ קפצו מכירות טויוטה ב-50% הודות להטבות שונות ללקוחות.
בזמן שהאיגוד מסר את התלונות, טויוטה התאמצה לשלוט במספר תקלות שהשפיעו על הרכבים. בין 2000 ל-2006, יצרנית המכוניות החזירה בממוצע 1 מיליון מכוניות לתיקון בשנה - עליה חדה לעומת השנים הקודמות.
חשש מתקלות הגיע לשיאו באמצע 2006 כאשר המשטרה היפנית פתחה בחקירה לאחר התנגשות של מכונית מסוג טויוטה היילנדר-ספורט - אחד הדגמים שנקראו לתיקון לאחרונה - שפצעה חמישה אנשים. בסופו של דבר התובעים נסוגו מהאשמות של רשלנות מקצועית כנגד שלושה מנהלים בכירים.
באותה שנה Watanabe ציווה להתחיל בבחינה רחבה של בקרת האיכות בחברה והיעילות של הצעד הזה נבחנת כעת נוכח הריקול של מיליוני המכוניות. טויוטה סרבה להגיב לתלונות של איגוד העובדים. Tatsuo Wakatsuki, מנהיג האיגוד, התייחס להנגשות של ההיילנדר במכתב באומרו, כי "אנו חוששים שהתהליך החיוני לייצור מכוניות בטוחות הוקרב על מזבח התחרותיות".
בלי רפורמה, הוא הוסיף, טויוטה "תעמוד בפני בעיות שיאיימו על עצם קיומה". התלונה העיקרית של האיגוד נגעה לשימוש בחוזים לטווח קצר כאמור, כדי לעמוד בביקושים הגבוהים. שנתיים לאחר שליחת המכתב, טויוטה עקפה את GM והפכה ליצרנית הגדולה בעולם.
בזמן מסויים ב-2004, טויוטה העסיקה מעל 12 אלף עובדים שלא מן המניין שהיוו כ-40% מכוח העבודה המקומי שלה. מספר החוזים לטווח קצר נפל משמעותית מאז המשבר הפיננסי של 2008 ועומד כעת על כ-2,200 בלבד, לפי נתוני החברה עצמה.