טויוטה: הניסוי שבדק את דוושות התאוצה פגום
החברה טוענת שניסוי שצוטט בשימוע בקונגרס בוצע תוך שינוי מעגל אלקטרוני בדוושת התאוצה, כך שאין להסיק ממנו על הרכבים בכביש
טויוטה מסרה היום, כי ניסוי מערכת התאוצה האלקטרונית שלה שצוטט בשימוע בקונגרס כעדות אפשרית להאצה הפתאומית לא היה מתאפשר בעולם האמיתי.
טויוטה אמרה, כי דייוויד גילברט, פרופסור לטכנולוגיית רכב באוניברסיטת דרום אילינוי, שינה את אחד המעגלים האלקטרונים בדוושה אותה בדק,
"המעגל במבחן של גילברט חווט והונדס מחדש בדרכים שאינן אפשריות בעולם האמיתי", אמר דובר טויוטה, מייק מיכלס במטה החברה בקליפורניה.
גילברט העיד בפני ועדת בית הנבחרים בחודש שעבר וטען שביכולתו לבודד את החולשה בדוושות האלקטרוניות של טויוטה שאין בנמצא בחטיבות של יצרניות אחרות. טויוטה החזירה לתיקון מעל 8 מיליון מכוניות ברחבי העולם בארבעת החודשים האחרונים בעיקר בעיות של האצה פתאומית.
אתמול פורסם, כי החברה שוקלת לדחות ל-2011 את ההשקות של הג'יפון שלה - טויוטה ראב 4, טויוטה אוריס – גרסת 5 הדלתות לטויוטה קורולה, והטויוטה אוריס ההיברידית שהיתה אמורה להתחרות בהונדה אינסייט העממית יותר.